Nikola Motor crede în hidrogen!

21 iunie 2020



Lumea auto este marcată de intrarea pe piață a unor actori noi, ale căror cotații urcă vertiginos la bursă. Cel mai nou exemplu este cel al companiei americane Nikola Motor, care se prezintă ca un viitor campion al hidrogenului, iar în ultima perioadă a luat cu asalt piețele bursiere.

Nikola Motor este o companie nouă, din Phoenix, care, prin intermediul viitoarelor sale camioane electrice și pe hidrogen, promite să „revoluționeze impactul asupra mediului, economiei și comerțului”.

Imediat ce a fost introdusă pe piața bursieră americană (NASDAQ), și-a văzut cotația urcând rapid, pentru a depăși 79 dolari, ceea ce reprezintă un câștig 45 dolari în mai puțin de o săptămână. Altfel spus, valoarea bursieră a întreprinderii, la momentul respectiv, deja depășea 30 de miliarde de dolari, mai mult decât Ford, cotat la 27 de miliarde de dolari! Astfel, Nikola Motor, se află imediat în spatele lui Tesla, a cărei cotație a crescut constant în ultimele luni.

Oare ce justifică o asemenea creștere a valorii pentru o companie lansată cu doar 5 ani în urmă și care poartă acest nume în onoarea lui Nikola Tesla?

Nikola anunță lansarea unui pick-up electric, Badger, cu un stil mult mai clasic decât Tesla Cybertruck, dar cu performanțe impresionante – accelerație de la 0 la 100 km/h în 2,9 secunde! Un acumulator este propus ca echipament opțional, pentru suplimentarea autonomiei ”pe hidrogen” până la de 600 mile (965 km).

Fondatorul Nikola Motor, Trevor Milton a anunțat deschiderea comenzilor din 29 iunie, primele livrări fiind anunțate în 2022.

Nikola Tre Class 8 BEV

Rațiunea de a exista a acestei întreprinderi sunt camioanele sale, realizate în parteneriat cu Iveco. Modelul Tre Class 8 BEV, dotat cu un motor electric și cu o autonomie de 400 km, care i-ar autoriza o rază de acțiune la nivel regional, va fi lansat în Europa de anul viitor, în timp ce Two Class 8 FCEV (hidrogen) va sosi în 2023. Obiective de vânzare: 14.000 de camioane electrice (Nikola Tre în cooperare cu Iveco) și 30.000 camioane pe hidrogen, în 2027, în America de Nord.  

Nikola crede în hidrogen ca energie alternativă și vrea să dezvolte cea mai mare rețea de producție și de distribuție din lume. Deocamdată dezvoltarea acestei tehnologii se lovește de costurile de fabricație prea ridicate și de o infrastructură de distribuție prea puțin dezvoltată.