Peugeot 308, eternul rival francez al modelului-reper din segmentul compactelor europene, Volkswagen Golf, se îndreaptă spre o nouă predare de ștafetă. Lansată în 2013, actuala generație este una de succes, dar care se apropie de finalul carierei. Viitorul Peugeot 308 va fi dezvăluit spre finalul anului 2021.
Având în vedere reușita actualului model, nu sunt așteptate noutăți profunde la viitoarea generație. Stilul va fi inspirat de noile 208 și 508, cu un plus de dinamism.
Viitoarea versiune sportivă PSE (Peugeot Sport Engineered), care va înlocui GTi, va împrumuta propulsia Hybrid4 de la Peugeot 3008. În program este prevăzută și o motorizare mild hybrid de 48V. Pentru a putea prelua aceste motorizări, platforma EMP2 va fi modificată.
Motorizările pe benzină vor avea puteri cuprinse între 100 și 155 CP, iar cele diesel, între 100 și 180 CP. În privința hibrizilor, cel pentru GT va avea 225 CP, iar PSE va dispune de 300 CP. Transmisia va fi, în funcție de motorizare, manuală sau automată.
La interior, de-acum celebrul i-Cockpit, cu volanul de dimensiuni mici, va adopta un nou instrumentar de bord, digital, iar displayul multimedia va fi îmbunătățit, pentru un plus de viteză și conectivitate.
Viitorul 308 va avea și versiune break (SW), care își va face apariția ceva mai târziu, la începutul anului 2022. Versiunea hatchback va măsura 4,26 metri lungime, iar cea break, 4,59 metri.
Noua generație Peugeot 308 va fi produsă în Franța, la Mulhouse.