Nu este o surpriză pentru nimeni că, din cauza secțiunii frontale, în special a parașocurilor masive, SUV-urile fac mai multe victime în rândurile pietonilor, comparativ cu automobilele tradiționale.
O demonstrează și un studiu american, făcut asupra securității rutiere, de către Institute for Highway Safety (IIHS). Studiul a fost realizat pe baza datelor obținute în urma a 79 de coliziuni produse trei zone urbane din Michigan, SUA. Cu viteze curpinse între 20 și 39 mile/h (între 32 și 63 km/h), 30% dintre accidentele care au implicat SUV-uri au fost mortale pentru pietoni, față de 23%, în cazul automobilelor obișnuite.
Datele sunt și mai neliniștitoare la viteze superioare: la peste 40 mile/h (64 km/h), toate coliziunile în care un SUV a fost implicat au fost mortale pentru pietoni, față de ”doar” 54% pentru cele tradiționale.
În mod logic, bara de protecție frontală a SUV-urilor transferă mult mai multă energie la impact. Bazinul și pieptul pietonului sunt lovite cu câteva zecimi de secundă înainte ca bara de protecție să lovească membrele inferioare, iar „un profil mai inclinat ar reduce numărul de victime”, explică IIHS.
Pentru a crește securitatea pietonilor, unii constructori, precum Volvo, propun un airbag exterior pentru pietoni, tocmai pentru a atenua aceste șocuri.