Analiză Electromobilitate.com, despre efectele nedorite ale subvențiilor majorate

23 iulie 2020



Preluăm aici partea de început a unei analize publicate de portalul electromobilitate.com, referitoare la subvențiile acordate în această perioadă pe mai multe piețe europene și efectele, uneori nedorite, ale acestora.

Mecanismul este simplu și a devenit evident odată cu majorarea sprijinului acordat în Franța și Germania, începând din luna iunie, când Volkswagen a anunțat o majorare de preț pentru ID.3, varianta de bază pentru Skoda Citigo nu se mai oferă, iar Renault a transmis către BAFA – autoritatea germana responsabilă cu lista de automobile subvenționate – prețul pentru noul Twingo electric.

Skoda Citigo nu a scăpat de o majorare reală a prețului. Prin eliminarea variantei de bază, pe criteriul că aplicând subvenția mărită, clientul va cheltui aceeași suma ca înainte de mărirea subvenției, diferența generoasă din banii publici intră direct în buzunarul Grupului Volkswagen, cea mai îndatorată firma din lume, cu un lung șir de procese pentru înșelătoria diesel în derulare.

Nu ne așteptăm ca firmele auto să facă gesturi de caritate pentru promovarea electromobilității. Dimpotrivă, odată cu scăderea brutala a vânzărilor de fosile, amenințarea amenzilor pentru depășirea normelor europene de poluare a scăzut, prin urmare volumul de vehicule electrice produse poate să scadă.

Este un calcul cinic, bazat pe cererea mare și oferta limitată în prezent, pe care Renault și Grupul Volkswagen s-au grăbit să o exploateze. Rămâne de văzut cum va reacționa publicul și mai ales cât de repede vor exploata producătorii din China spațiul lăsat pe piața europeana pentru automobile electrice accesibile ca preț.

Citiți întreg articolul pe electromobilitate.com