Alături de Franța, Germania a oferit la începutul lunii iunie subvenții mai generoase pentru automobile electrice si hibrizi plug-in. Iar clienții celei mai mari piețe auto din Europa au reacționat așa cum era de așteptat, generând o noua dilema pentru executivii auto, care afirma că ”În Europa cumpărătorii nu sunt interesați de automobile electrice”.
Statisticile dovedesc o cu totul altă poveste, fiindcă în timp ce piața auto a rămas în iunie cu 32% sub nivelul de anul trecut, cea pentru vehicule electrice și hibrizi plug-in a crescut cu 124%!
Creșterea se datorează în primul rând hibrizilor plug-in (+274%), promovați intens în Germania, cu scopul prelungirii agoniei puternicei industrii de motoare termice.
Scăderea clasicelor și creșterea electricelor are același efect ca peste tot în lume: o creștere a penetrării segmentului care se încarcă de la priză la 7,8% din vânzările de automobile noi, în prima jumătate a anului 2020, de la 3% la finalul anului 2019.