Cu toate că a lansat o puternică ofensivă în domeniul electromobilității, cu o gamă de modele complet noi (ID), Volkswagen nu dă semne că ar renunța prea curând la propulsia termică. O spune chiar un înalt oficial al constructorului german, care a declarat recent, în presă, că motorul termic nu și-a spus ultimul cuvânt.
Propulsia clasică va avea „o viață mult mai lungă, deși unii afirmă contrariul”, afirmă Matthias Rabe, director de dezvoltare tehnică la Volkswagen, citat de Autocar. Acesta este de părere că, în viitor, ar putea fi utilizați carburanți de sinteză sau e-carburanții, proveniți din biomasă sau alte surse.
„Vom ajunge la e-carburanți. Dacă ne uităm la industria aeronautică, e-carburanții fac obiectul unei cereri puternice, deoarece avioanele nu vor deveni electrice, altfel nu cred că vom mai zbura deasupra Atlanticului. Luăm foarte în serios obiectivele noastre privind emisiile de CO2 și dorim să devenim un exemplu în acest domeniu, dar asta nu înseamnă că excludem motorul termic”, a explicat Rabe.
Grupul Volkswagen, care vizează neutralizarea în privința amprentei de carbon, până în 2050, lucrează de mai multă vreme la obținerea unor carburanți sintetici. Totuși, urgența momentului actual o constituie lansarea vehiculelor electrice, cu scopul de a scădea rapid emisiile de CO2 ale gamei de modele comercializate, pentru a corespunde noilor reglementări. Drept consecință, dezvoltarea acestei alternative în ceea ce privește combustibilii a fost încetinită, toate resursele importante fiind acum concentrate în dezvoltarea de soluții cât mai avansate de electromobilitate.