De când s-au deschis inscrierile pentru noul Mustang Mach-E, presa americană vuiește de răspunsul pieței la primul automobil electric produs de Ford, cu autonomie și performanțe din categoria Tesla, etalonul actual pentru întreaga lume auto.
Despre întârzierea firmei Ford pe calea electrificării și temerile interne legate de această direcție am discutat în mai multe articole și vom mai reveni la subiect. Și despre utilizarea rețelei de dealeri pentru vânzare se poate bombăni mult, mai ales despre cei care, aplicând legea cererii și ofertei, au ridicat deja prețul cu până la 15.000 de dolari, față de cel recomandat de Ford.
Din fericire, cele patru variante de bază se pot comanda și direct pe pagina web Ford, cu alegerea pentru livrare a unui dealer din zonă, o premieră în relația cu rețeaua clasică de distribuție, al cărei efect rămâne de estimat după ce încep livrările, spre sfârșitul anului.
30 iunie a fost zi de sărbătoare pentru iubitorii de Ford, când au depus un avans pentru SUV-ul electric ce nu poartă niciun insemn Ford și a fost „exilat” sub brandul Mustang, în strigătele revoltate ale puriștilor, pentru care un Mustang este un „pony muscle car” cu motor V8 și cutie de viteze manuală.
Echipa de marketing încearcă să convingă publicul că Mach-E are performanțe și se conduce ca un Mustang, iar echipele de ingineri au făcut tot ce i-au lăsat economiștii, responsabili de costul proiectului, ca Mach-E să poată rivaliza cu Model Y. Specificațiile tehnice foarte promițătoare, în toată complexitatea variantelor oferite, le găsiți aici.
Câteva semne de întrebare despre volumul de producție planificat se nasc din logistica complexă, mai ales în vremurile actuale, marcate de restricțiile Covid-19. Acumulatorii vor veni de la fabrica LG Chem din Polonia și asamblarea se face în Mexic.