Pentru Renault, criza actuală se traduce printr-o pierdere record după primul semestru din 2019: peste 7 milliarde de euro! Este cel mai catastrofal bilanț financiar din istoria companiei!
Spre comparație, precedentul record s-a înregistrat în 2009, când pierderea pentru întregul an a fost de 3,1 miliarde de euro. Acum pierderea netă după primele 6 luni din an este de 7,3 miliarde de euro!
Pe o piață mondială în regres cu 28,3%, Renault și filialele sale au scăzut cu 34,9% (1,26 milioane de vehicule). Cifra de afaceri are același trend, cu o scădere de 34,3%, la 18,4 miliarde de euro. Grupul a înregistrat o marjă operațională negativă de 1,2 miliarde de euro și se estimează că efectul negativ al pandemiei de Covid-19 se cifrează la 1,8 miliarde de euro.
Nu doar criza provocată de noul coronavirus stă la baza acestei scăderi. Rezultatele sunt afectate și de Nissan, companie la care Renault deține 43% și unde pierderile sunt colosale: 4,82 miliarde de euro! Situația a fost afectată și de decizia Nissan de a nu acorda dividende, anunț care a determinat prăbușirea acțiunilor Nissan, ieri, cu peste 10%.
În fața acestei situații extrem de dificile, Renault nu are altceva de făcut decât să pună în aplicare amplul program de redresare prezentat în luna mai. Începutul va fi făcut prin reducerea cheltuielilor fixe din acest an cu 600 de milioane de euro.
Producătorul francez a fost afectat și de decizia Nissan, în care deține 43% din capitalul social, să nu acorde dividende. Acțiunile Nissan s-au prăbușit miercuri cu peste 10% după anunț.
Noul președinte Luca de Meo, venit recent de la SEAT, a anunțat recent că noua strategie, care va fi introdusă în ianuarie 2021, urmează să pună accentul pe calitate în loc de volum. Strategia mai prevede restructurarea brandurilor existente și revizuirea priorităților geografice.
Supraviețuirea Renault se va realiza printr-un ajutor primit de la cel mai puternic acționar al său, statul francez, care va acorda o linie de credit garantată de stat în valoare de 5 miliarde de euro.
În ceea ce privește mărcile, Luca de Meo a declarat recent că Renault trebuie să se poziționeze din nou ”în inima pieței”, fără a da mai multe detalii. Cât despre Dacia, de Meo a declarat că este ”o minune”, deoarece ”nimeni din industria auto nu poate câștiga atât de mulți bani la acest nivel al pieței”. Declarația face referire la segmentul low cost, iar președintele Renault a completat că „este timpul ca Dacia să se dezvolte ca marcă la propriu”. Așadar, actualul context extrem de dificil s-ar putea constitui, totuși, într-o oportunitate interesantă pentru Dacia în ceea ce privește diversificarea gamei.