Vă mai amintiți de tweet-ul lui Elon Musk despre oferta de a vinde altor producători acumulatori, motoare și licențe pentru autopilot?
Antreprenorul californian afirmă că este deschis colaborărilor cu alți producători fiindcă:
Noi încercăm să accelerăm (adoptarea) energiei regenerabile, nu să ne strivim concurența!
Elon Musk, CEO Tesla
Serios?
După rezultatele înmatriculărilor globale din prima jumătate a anului ne întrebăm, ce a mai rămas de strivit?
Nu este vorba doar de dominația mondială pentru Model 3, produs în California și China, ci și de faptul ca Model Y, a cărui livrăre doar ce începuse înainte de închiderea fabricii din Fremont pentru aproape două luni, a pătruns în clasament pe direct pe locul 11 și Model X produs în aceeași fabrica se menține pe locul 12 global.
- Tesla total – 168222
- Alianta Renault Nissan – 61021
- Grupul Volkswagen – 38757
- Hyundai-Kia – 31443
Dacă trei modele în Top 15, la distantă copleșitoare ca număr de exemplare față de marile alianțe globale nu reprezintă concurență strivită, atunci cum arată viitorul?