![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2019/11/tesla-S3X-660x345.jpg)
Vă mai amintiți de tweet-ul lui Elon Musk despre oferta de a vinde altor producători acumulatori, motoare și licențe pentru autopilot?
![](https://i2.wp.com/electromobilitate.com/wp-content/uploads/2020/07/Elon-tweet.png?w=720&ssl=1)
Antreprenorul californian afirmă că este deschis colaborărilor cu alți producători fiindcă:
Noi încercăm să accelerăm (adoptarea) energiei regenerabile, nu să ne strivim concurența!
Elon Musk, CEO Tesla
Serios?
După rezultatele înmatriculărilor globale din prima jumătate a anului ne întrebăm, ce a mai rămas de strivit?
![](https://i0.wp.com/electromobilitate.com/wp-content/uploads/2020/07/Inmatriculari-Global-in-iunie.jpg?w=720&ssl=1)
Nu este vorba doar de dominația mondială pentru Model 3, produs în California și China, ci și de faptul ca Model Y, a cărui livrăre doar ce începuse înainte de închiderea fabricii din Fremont pentru aproape două luni, a pătruns în clasament pe direct pe locul 11 și Model X produs în aceeași fabrica se menține pe locul 12 global.
- Tesla total – 168222
- Alianta Renault Nissan – 61021
- Grupul Volkswagen – 38757
- Hyundai-Kia – 31443
Dacă trei modele în Top 15, la distantă copleșitoare ca număr de exemplare față de marile alianțe globale nu reprezintă concurență strivită, atunci cum arată viitorul?