Google, cel mai utilizat motor de căutare de pe Internet, a devenit și o bază de date extraordinară, care publică anual diverse topuri al căutărilor, în funcție de categorie și de țară. În acest sens, este interesant de analizat care este marca de automobile pe care internauții o caută cel mai des pe Google, în Europa și în lume.
O astfel de analiză a fost realizată recent de Holtz, un fabricant de produse de întreținere auto, care a luat în calcul un istoric al datelor oferite de Google pentru fiecare țară, în perioada aprilie 2019 – mai 2020 (via Google Keyword Planner). A mai fost analizat și volumul mediu al celor mai cunoscuți constructori și s-au comparat rezultatele cu cele obținute în urma unor studii realizate anterior.
Un studiu similar, realizat de Holtz în 2018, arăta că Toyota era lider mondial în perioada respectivă, cu mult înaintea lui BMW. Acum BMW este pe primul loc în topul căutărilor pe Google în 137 din cele 172 de țări analizate.
Toyota (lider în 21 țări) și Mercedes (pe locul întâi în 5 țări) completează podiumul. Tesla se află pe locul patru, cu mult în fața unui constructor de tradiție, Volkswagen, aflat abia pe locul opt. Acest detaliu denotă interesul crescut al consumatorilor pentru automobilele electrice și în special atracția exercitată de brandul Tesla asupra internauților.
Cât privește Ferrari, marca italiană beneficiază mereu de o incredibilă aură în rândurile internauților. Ea se află pe locul 7 în clasamentul celor mai căutate mărci auto pe Google și este cea mai căutată la… Monaco!
În Europa, BMW ocupă primul loc, top 3 fiind completat de Toyota și Tesla. Destul de dificil de explicat acest clasament, dacă ar fi să ne uităm la primele zece cele mai vândute automobile pe Bătrânul Continent, în 2019. Nu regăsim niciun model BMW, în schimb Volkswagen domină, cu clasicul său Golf. În clasamentul analizat de Holtz, Volkswagen ocupă abia locul 5 în Europa!