Reașezată pe criterii de competitivitate, piața din China continuă să fie lider global al electromobilității

27 august 2020



Până în luna iunie 2020, am scris despre piața chineză ca fiind cea mai mare pe plan global, poziție păstrată mai bine de două decenii, printr-o politică coerentă de promovare și subvenționare a electromobilității.

Dominată de producători locali, care au înțeles mesajul cotelor guvernamentale de vânzare NEV – new energy vehicles, urmărite cu strășnicie de autorități și întărite cu amenzi usturătoare, piața chineză a dat naștere celei mai mari industrii de acumulatori, componente pentru vehicule electrice și echipamente necesare încărcării lor.

Diminuarea și eliminarea unor subvenții, începând cu luna iulie 2019, au generat o reașezare pe criterii competitive a pieței, la dispariția unor producători mici, așa numiții „vânători de subvenții” și la concurență atât din partea firmelor globale, cât și a startup-urilor competente, în topul înmatriculărilor.

Anul 2020, pe lângă întreruperea majoră a activității din cauza pandemiei, a fost marcat de începerea livrărilor Tesla Model 3 asamblate la Shanghai. Cu vânzări de peste 10.000 exemplare pe lună, Tesla s-a instalat cu autoritate în fruntea clasamentelor de orice tip: după număr, încasări, sau profit obținut pentru fiecare mașină vândută.

Top 15 inmatriculări NEV- new energy vehicles (fără PHEV)

Așa cum scriam și luna trecută, Tesla nu este singura firmă americană din clasament. GM a pătruns în Top 15 cu modelul Buick Velite, produs și oferit deocamdată doar în China.

Tot ca luna trecuta, trei startup-uri – Nio, Li Xiang și Weltmeister – au menținut ritmul livrărilor, modelul Nio ES6 urcând chiar o poziție în clasament.

Primul model electric al JV-ului GM – Wuling

Inedită în luna iulie este intrarea meteorica în clasament, direct pe locul 12, cu peste 7.300 de unități livrate, a unui mini-automobil de oraș produs de un joint venture GM – Wuling. Astfel de ascensiuni bruște dezvăluie existența unui segment de piață important pentru miniautomobile de oraș la preț foarte accesibil.

Citiți despre câteva lecții pentru mobilitatea electrică din Europa, desprinse din evoluția pieței chineze, pe blogul dedicat www.electromobilitate.com