Sfaturile lui Elon Musk, pentru industria auto

5 august 2020



În primul interviu acordat publicației Automotive News, după mai bine de cinci ani de la participarea la Automotive World Congress in Detroit, Elon Musk are o mulțime de sfaturi bune pentru industria auto.

Interviul este transmis într-o serie de trei podcasturi, care merită timpul oricărui pasionat de automobile în general și de Tesla în special.

Jason Stein: Buna Elon, nu ne-am auzit de mult timp, mai precis de la World Congress în ianuarie 2015, unde ai prezentat viitorul Tesla.

Elon Musk: Și cum e, am făcut tot ce am zis?

Pe acest ton glumeț, cu replici penetrante, seria de întrebări și răspunsuri a continuat pentru mai bine de o ora, completând unele informații comunicate săptămâna trecut în raportul trimestrului II și întâlnirea cu analiștii financiari.

Intre timp, au apărut statisticile înmatriculărilor de automobile noi în prima jumătate a anului, care confirmă modul categoric în care Tesla domină global competiția în domeniul automobilelor electrice, cu patru modele de caroserie (S3XY), asamblate în doua fabrici (Fremont și Shanghai).

Cu această ocazie Elon Musk a formulat câteva sfaturi pentru afaceri mari și mici, dar mai ales pentru industria auto.

În articolul dedicat raportului trimestrial, am evidențiat un aspect, care mi s-a părut semnificativ atunci, cel legat oportunitățile de inovație în producția de masă, un proces perfecționat timp de peste 100 de ani, cu care Tesla a avut mult de furcă în timpul lansării Model 3 și care a dat naștere celebrei fraze „Production hell”.

Am remarcat discuția iscată la cea de a patra întrebare, fiindcă răspunsul a fost ca o palmă dată industriei auto, care se mândrește cu experienta de peste 100 de ani și care pentru multă vreme a recunoscut superioritatea Tesla în domeniul software și tehnologie, dar i-a contestat abilitatea de a produce automobile de calitate în masă.

Tocmai la acest capitol, Elon Musk afirmă că echipa sa a găsit cele mai mari oportunități de inovație. Atrăgând atenția la cele aplicate pentru Model Y în Fremont, aflăm ca varianta de la Shanghai va conține și mai multe simplificări și optimizări, iar cea asamblata la Berlin va revoluționa producția de automobile. Chiar dacă pe dinafară Model Y produs în Germania va fi identic cu frații din California și China, structural mașina a fost complet regândita pentru asamblare optimizată.

În timp ce fiecare fabrică nou construită este mai ieftină și se finalizează mai rapid decât precedenta, Musk afirmă ca potențialul de inovație pentru procesul de producție conține rezerve mai mari decât automobilul în sine. Tot împotriva trendului din industrie afirmă că integrarea verticală este esențială și anunță numeroase posturi pentru Fremont, Shanghai, Austin și Berlin.

Tesla în expansiune, în timp ce industria auto globală se contractă

Găsiți discuțiile pe tema interviului cu Elon Musk în trei articole pe blogul dedicat mobilității electrice la www.electromobilitate.com: