Piața auto germană a înregistrat o scădere puternică în luna august, după ce comenzile din partea particularilor s-au redus drastic, chiar dacă înregistraseră o oarecare recuperare după perioada de carantină impusă de criza noului coronavirus.
Au fost vândute 251.044 de automobile noi în luna august, cu 20% mai puțin decât în aceeași lună a anului trecut, a anunțat agenția federală a automobilului (KBA). Scăderea este cauzata în mare parte de decalajul mare față de anul trecut, un an foarte bun pentru industria germană, precum și de efectul de calendar. Însă în ciuda acestor factori, piața „rămâne foarte slabă”, precizează într-un comunicat asociația constructorilor de automobile din Germania, VDA.
Ca efect al pandemiei de Covid-19, comenzile particularilor au scăzut cu 10%, după ce în iunie și iulie depășiseră cererea de acum un an, grație „unui efect de recuperare”, a explicat VDA. Primăvara a fost marcată de izolarea impusă pentru a limita propagarea Covid-19, ceea ce a antrenat închiderea punctelor de vânzare și întreruperea producției în uzine, care au pus la pământ această branșă importantă a industriei germane. În iulie, piața a limitat pierderile, cu o scădere de numai 5%, comparativ cu scăderile istorice de 61% din aprilie și de 50% din mai.
Producția auto rămâne în scădere, cu un recul de 36% în primele opt luni ale anului. În august, scăderea a fost de 35% și din cauza concediilor anuale în mai multe uzine, după cum a afirmat VDA. Exporturile, pilonul industriei auto germane, sunt și ele în scădere cu peste 30%. Creșterea modelelor electrice continuă (+222%), ajutată și de primele oferite la achiziție, în cadrul unui plan german de relansare a economiei, însă procentul din piață a fost de doar 6%, comparativ cu peste 10% în iulie.
Din punct de vedere al mărcilor, BMW a crescut (+15%), în timp ce Audi (-35%) și Mercedes-Benz (-4%) au scăzut. Cu o cotă de 17,5% din totalul vânzărilor, brandul Volkswagen rămâne liderul pieței germane, în ciuda unei scăderi de 17% în august.