Vicecampionul național din acest an, Dan Gîrtofan a câstigat Raliul Moldovei Bacău, ultima rundă a campionatului intern de raliuri, ediția 2020. Giri a reușit sa se impuna după un duel palpitant cu Adrian Răspopa, până în ultima probă specială a raliului. Pentru dublul campion național, victoria de la Bacău este singura din acest sezon, el situându-se în acest an de patru ori pe locul 2 și o dată pe locul al treilea.
Dupa ce echipajul Gîrtofan – Lăzărescu prelua conducerea în prima zi a raliului, pe fondul unei greseli de pilotaj a principalului contracandidat la victorie și un parcurs fără greșeală al pilotului din Brasov, ziua secundă se anunța a fi una de conservare al avantajului de aproape 1 minut.
Cu toate acestea ritmul de atac maxim arătat de Adi Răspopa, încă de la prima probă specială a zilei, l-au făcut pe Gîrtofan să mărească și el ritmul și sa abordeze un pic mai tare un viraj, ieșind în decor pe a doua trecere pe proba Hemeiuș. Așa cum declara imediat după probă, în parcul de service, “ieșirea era să ne coste raliul pentru ca efectiv mașina a alunecat în afara traseului, într-o văgăună, de unde am crezut că nu vom mai ieși.” Pe fondul greșelii făcută de Gîrtofan, a fost rândul pilotului băcăuan să profite și să micșoreze ecartul la doar 13.5s cu doar două probe speciale rămase de disputat.
Cu încă o victorie pe a treia trecere pe proba Trebeș, care a reprezentat totodată și Power Stage-ul competitiei, Adrian Răspopa reducea ecartul la 4 secunde față de primul clasat. Cei 2,5 km ai Superspecialei desfașurată pe circuitul de karting Speed Park, nu au fost însă suficienți pentru ca echipajul Răspopa – Diacu să poată recupera ecartul ramas și să își poată trece în cont prima victorie, la general, din carieră. Cu 9 probe speciale câștigate din totalul de 12 ale raliului, Adrian Răspopa își egalează cea mai bună clasare din carieră, obținută anul trecut tot în Raliul Moldovei Bacău cu aceeași mașină Skoda Fabia R5.
Locul al treilea i-a revenit echipajului format din Bogdan și Delia Năstase, care reușesc cea mai buna performanță a carierei, un rezultat impresionant obținut la volanul unui Mitsubishi Evo 9 de clasă 11, rezervată automobilelor cu omologare FIA expirată. Aceștia însă nu vor puncta în clasamentul general FIA, punctele urmand sa îi revină lui Enis Arif, clasat pe locul al patrulea la finalul Raliului Moldovei Bacău. Secondat de experimentata Carmen Poenaru în rol de navigator, ARIF se află și el în fata celui mai bun rezultat al carierei de până acum.
Cu un duel palpitant până în ultima probă specială, ediția aniversară de zece ani a Raliului Moldovei Bacău a încheiat încă un capitol al Campionatului Național de Raliuri, un sezon diferit de cele de până acum, pe fondul unei situații dificile la nivel mondial.
Sursa: Raliul Modovei Bacău