Venit la conducerea Grupului Renault de la 1 iulie 2020, Luca De Meo a dezvăluit recent viziunea sa privind mărcile grupului – Alpine, Dacia și Renault. Obiectivele sale sunt asigurarea unei legitimități pentru fiecare entitate în parte: o marjă cât mai consistentă pentru Renault, o viziune ”360 de grade” pentru Dacia și transformarea Alpine într-un concurent direct pentru Ferrari.
Imediat după sosirea la Renault, Luca De Meo și-a pus amprenta asupra mărcii, prin reorganizarea designului. I-a recrutat pe Gilles Vidal de la Peugeot și Alejandro Mesonero-Romanos de la Seat. Dar acțiunile sale nu s-au oprit aici: ”Am ajuns la 1 iulie la Renault și în 2 iulie m-am dus la centrul de design. Am renunțat la 7-8 proiecte și am lansat 5 sau 6”. Noua echipă va avea responsabilitatea să redinamizeze planul de producție. Apoi, cu ocazia prezentării Dacia Spring și Renault Megane eVision, Luca De Meo a clarificat și poziționarea fiecărei mărci.
Renault se va recentra pe ”segmentele care vor realiza marjă și pe piețele pe care vom putea face marjă. Cu familia Megane, noi am dovedit că suntem capabili să avem o prezență semnificativă pe piața europeană. Punctul slab este performanța sub așteptări de pe segmentul C. Vom capitaliza leadership-ul nostru pe piața vehiculelor electrice. Vom încerca să reconectăm Renault cu istoria sa și produsele emblemă”, a afirmat Luca De Meo.
Proiectele sunt și mai mari în privința Dacia, care trebuie să devină o marcă mondială. „Ambiția este de a face din Dacia o marcă cu greutate, având în vedere că este gestionată actualmente ca o marcă secundară”.
Pentru Alpine, Luca De Meo pune ștacheta foarte sus. ”Când am început activitatea, mi-am dat seama că există ingineri foarte buni la Renault Sport, un constructor capabil să creeze un produs de înaltă calitate, de altfel o marcă istorică în F1, cu mult potențial. Alpine este văzută ca un centru generator de cheltuieli, dar eu o văd ca un mini Ferrari. Putem ajunge la această performanță cu resursele pe care le avem deja. Este o soluție care ne aduce credibilitate și prestanță. Alpine cu o gamă de 10 modele nu ne putem permite și nici nu este necesar”.
Directorul general a mai lăsat să se înțeleagă că o a patra entitate, destinată noilor mobilități, ar putea fi lansată curând.
Programul lui Luca De Meo este ambițios, dar și promițător. Anul viitor ar trebui să vedem primele idei concretizate. În primul rând modelele de serie derivate din conceptul Megane eVision.