După modelul Fiat Chrysler Automobiles (FCA) – Tesla, Grupul Volkswagen va împărți cota de CO2 cu grupul chinez SAIC și MG Motors. Gigantul german dă asigurări că este vorba de o măsură suplimentară de siguranță, pentru a evita orice amendă legată de emisiile de CO2 în Europa.
După cum se știe, fiecare constructor și grup din industria auto va trebui să respecte limitele impuse pe Bătrânul Continent în privința emisiilor de CO2, conform unor calcule ponderate care iau în calcul volumul vânzărilor, greutatea vehiculelor și rezultatele din ultimii ani. În cazul depășirii cotelor, constructorul va trebui să plătească amenzi foarte piperate, care ar putea ajunge la câteva mii de euro pentru fiecare vehicul vândut!
Cum anumite grupuri erau departe de noile norme, au ales să se asocieze cu mărci mai bine plasate, răscumpărând de la acestea creditele de CO2. Este cazul lui FCA cu Tesla sau Mazda cu Toyota.
Acum este rândul Grupului Volkswagen să se asocieze cu grupul chinez SAIC, producător de vehicule electrice, pentru a se asigura că nu va plăti nicio amendă.
Volkswagen a explicat că este vorba de „o poliță de asigurare suplimentară” în aceste vremuri complicate de criza sanitară actuală. Ce-i drept, calculul mediu de CO2 se va face nu pe gamă, ci pe vânzări. Ceea ce înseamnă că pentru Volkswagen nu este de ajuns să lanseze multe modele noi, ci mai trebuie să le și vândă.
Calculele arată că grupul german se află în întârziere privind alinierea la normele de CO2. Lansarea gamei ID și noile versiuni hibrid plug-in vor reprezenta un important pas înainte, însă nu se știe dacă va fi suficient pentru atingerea obiectivelor.