Accesul terților la datele tehnice ale automobilelor Tesla este, în cele din urmă, permis în Europa. Producătorul californian blocase până acum acest lucru, ceea ce contravenea normelor europene.
A fost nevoie de o plângere din partea ZDK, o asociație germană a reparatorilor și comercianților de automobile, pentru a pune lucrurile în mișcare. Tesla a deschis în cele din urmă accesul la diagnosticarea vehiculelor sale de către atelierele independente de reparații.
Este vorba de o obligativitate prevăzută prin lege și care constituie un standard la nivel european. Astfel, producătorii trebuie să ofere operatorilor independenți acces nerestricționat, standardizat și nediscriminatoriu la informații despre sistemul OBD al vehiculului, la echipamentele și instrumentele de diagnosticare, inclusiv la referințele complete și update-uri disponibile ale software-ului, precum și informații despre reparația și întreținerea vehiculelor. Informațiile trebuie prezentate într-o manieră ușor accesibilă, sub formă de seturi de date, iar operatorii independenți au acces la serviciile de diagnosticare la distanță utilizate de producători și de dealerii și atelierele de reparații autorizate.
Cu toate că Tesla respectă astfel cerințele europene, ZDK se plânge acum de prețuri prohibitive, care vor descuraja multe ateliere de reparații: 30 euro/oră pentru accesul simplu la portal și 125 euro/oră pentru utilizarea soluției de diagnosticare. Tarifele se vor regăsi inevitabil în factura emisă clientului. Asociația germană intenționează acum să înainteze o nouă plângere Comisiei Europene.
Dincolo de dispute, cert este că această deschidere a datelor de diagnosticare va permite oricărui atelier de reparații să diagnosticheze automobilele Tesla, la fel ca la orice altă marcă.