Citroen revine pe segmentul familialelor de dimensiuni medii cu un model complet nou, atipic. Nu este nici sedan, nici break, nici SUV, dar are câte ceva din fiecare, pentru a mulțumi cât mai multe gusturi.
Noul model se numește C5 X și apare la patru ani după ce constructorul francez a retras de pe piața europeană a doua generație C5. Spațiul interior generos și tehnologia de ultimă generație sunt atuurile acestui nou model, al cărui nume a primit un X, cu trimitere la conceptul CXperience, prezentat în 2016, la Salonul de la Paris.
Ca stil, C5 X beneficiază de o abordare nouă, care combină garda la sol mărită, specifică SUV-urilor, cu pavilionul plonjat mult în spate, ca la coupe-uri, si un portbagaj generos (545-1.640 litri, 485 litri la hibrid), închis cu un hayon cât se poate de practic. Măsoară 4,81 metri lungime, 1,87 metri lățime, 1,49 metri înălțime și are un ampatament de 2,79 metri.
Semnătura luminoasă în forma literei X, împreună cu noul design al calandrului, care se desfășoară pe toată lățimea mașinii, fac legătura, din punct de vedere vizual, cu noul Citroen C4.
Citroen oferă cel mai ridicat nivel de confort interior din această categorie, grație spațiului generos, mai ales la nivelul picioarelor și capului la locurile din spate, dar și datorită suspensiei hidraulice adaptive Citroen Advanced Comfort.
Planșa de bord modernă și minimalistă dispune de un sistem multimedia cu touchscreen de 12 inchi și comenzi vocale. Facilitățile sunt completate de sistemul extended Head Up Display și dotările pentru condusul semi-autonom (Highway Driver Assist).
Din punct de vedere tehnic, noul Citroen C5 X folosește o versiune evoluată a platformei tehnice EMP2. Beneficiază de motorizări pe benzină și hibrid (PHEV), aceasta din urmă cu o putere maximă de 225 CP și autonomie de peste 50 km în modul 100% electric.
Comercializarea va demara în toamna lui 2021, la un preț de pornire estimat la peste 30.000 de euro. Primele exemplare vor fi livrate la începutul anului 2022.