În primele trei luni din 2021, Ford a înregistrat o creștere semnificativă pe piața din România. Conform datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cota de piață a fost de de 10,88%, în creștere cu 3,94 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Această creștere vine pe fondul unei scăderi de 22% a pieței auto per total, de la 33.000 de unități înmatriculate în primul trimestru din 2020, la 25.800 în aceeași perioadă din 2021.
În ceea ce privește autoturismele, cel mai bine vândut model a fost de departe, Ford Puma. În primele 3 luni din 2021, s-au înmatriculat 648 de unități, comparativ cu 94 în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este semnificativă, Ford Puma ocupând acum locul al doilea în segmentul Mini utility din România, cu 14,45% cotă de piață.
Topul celor mai bine vândute trei modele Ford, în primele 3 luni din 2021, este condus detașat de modelul Puma, urmat de Ford Focus, cu 436 unități înmatriculate și o cotă de 10,48% din segmentul mașinilor compacte, și de Ford Kuga, cu 9,9% din cota segmentului small utilitiy.
În primele 3 luni ale anului, Ford Puma a reprezentat prima opțiune pentru clienții privați, astfel că modelul produs la Craiova se află în topul vânzărilor către persoane fizice ale segmentului mini utility. Cea mai bine vândută motorizare a Ford Puma din primul trimestu al acestui an este cea de 1.0 mild hybrid 125 CP, cu nivelul de echipare Titannium și în culoarea Desert Island.
Ford rămâne în continuare liderul pieței de vehicule comerciale, astfel că, în primul trimestru al acestui an, au fost înmatriculate 835 unități, înregistrând o cotă de piață de 15,7%, în creștere cu 0,3 puncte procentuale față de perioada similară a anului trecut. Trei din cele cinci modele de vehicule comerciale din portofoliul Ford România sunt lideri pe segmentele lor. Utilitara citadină Ford Transit Connect deține aproape o treime din segmentul de C-ISV, cu o cotă de 30,3%.
Deși segmentul pick-up a înregistrat o scădere de 3,87% în primele trei luni ale lui 2021, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, Ford Ranger deține o cotă de segment de 41,29%, în creștere cu 8,56 puncte procentuale față de primul trimestru din 2020. Ford Ranger este lider pe segmentul de pick-upuri atât la nivel național, cât și european.
Prin rețeaua națională de dealeri autorizați, Ford este prezent în 37 puncte de comercializare din toată țară, 97% fiind aliniate la standardele de electrificare.
Sursa: comunicat de presă Ford România