Lubrifianții auto, eliminați de propulsia electrică?
18.04.2021
        
Distribuie acest articol!   

Mai puține piese în mișcare, complexitate redusă și, mai ales, fără schimb de ulei! Mașina electrică aduce cu ea numeroase avantaje, iar din punctul de vedere al operațiunilor de întreținere, se simplifică totul.

În aceste condiții, piața lubrifianților auto ar putea fi serios afectată. Un fior rece, așadar, pentru producătorii de lubrifianți și service-urile auto, care realizează în prezent profituri frumușele din schimbul de ulei. Oare vor reuși să se adapteze la noua situație care începe să se contureze în industria auto?

Dar oare cât de îngrijorați ar trebui să fie giganți precum Shell, Total, Castrol sau Mobil, vizavi de dezvoltarea electromobilității? Temerile lor și ale atelierelor de întreținere sunt justificate. Motoarele electrice sunt foarte simple și, teoretic, nu necesită întreținere, la fel ca bateriile. Sunt avantaje majore, pe care mobilitatea electrică le aduce utilizatorilor.

Cu toate acestea, există încă mulți lubrifianți utilizați pe un vehicul electric. Lichidul de răcire pentru baterii, lichidul de frână și chiar răcirea cu ulei a anumitor componente, pe unele modele, sunt semnale că piața aceasta nu va muri. Hyundai, de exemplu, a decis să folosească ulei sintetic pentru răcire, pe noua sa platformă E-GMP.

Piața nu va fi ”omorâtă”, însă va fi nevoită să se adapteze la noul context al electrificării. Castrol, de exemplu, a preluat inițiativa în lansarea unei game speciale de lubrifianți, pentru vehiculele electrice. Se schimbă și denumirile: ”e-grease”, ”e-transmission fluid” și ”e-coolant”, deși compozițiile nu sunt  diferite de cele ale uleiurilor de motor, de transmisie sau ale lichidelor de răcire utilizate la motoarele termice.

Distribuie acest articol!