Volkswagen a făcut mare vâlvă, săptămâna trecută, cu o glumă nu tocmai inspirată, de 1 aprilie. În ce a constat păcăleala? Brandul ar fi urmat să fie redenumit Voltswagen, pe piața din SUA, o schimbare care ar simboliza trecerea la electromobilitate, odată cu lansarea SUV-ului ID.4.
Însă poanta nu a fost gustată! Presa a taxat derapajul, iar agenția France Presse a denunțat chiar o ”încălcare foarte gravă a încrederii”. În cele din urmă, constructorul s-a văzut nevoit să își ceară scuze.
Se părea că Volkswagen ar fi încurcat comunicatele de presă pe această temă și comunicarea ar fi fost lansată prea devreme. Prin urmare, informația ”scursă” prea repede risca să fie pusă la îndoială. Însă constructorul a pregătit păcăleala foarte bine, cu schimbarea elementelor de pe website și rețelele sociale. Mai mult, reprezentanții mărcii confirmaseră deja informațiile unor jurnaliști.
Prin urmare, noutatea a făcut turul celor mai serioase canale mass-media, în special datorită agenției AFP. Copleșită de imensa mediatizare, compania nu a mai așteptat până pe 1 aprilie pentru a preciza că totul nu este decât o glumă, încercând să transforme păcăleala într-o ”campanie de marketing”.
În replică, AFP și-a exprimat nemulțumirea, vorbind direct despre o ”încălcare foarte gravă a încrederii”. Reacția a fost dură: ”Înțelegem când un purtător de cuvânt nu este în măsură să confirme sau să comenteze informații, dar nu ne-am gândit niciodată că ar putea face declarații false”.
Agenția de presă conchide, sec: ”Credem cu tărie că jurnaliștii și mass-media riguroși nu ar trebui să fie folosiți în companii de marketing și publicitate, precum cea a lui Volkswagen. Pentru noi este vorba despre o încălcare foarte gravă a încrederii, care nu trebuie să se mai repete”.