Sunt tot mai clare semnalele referitoare la schimbarea majoră care începe să își facă simțit efectul în industria auto, electrificarea. Dacă pentru moment această schimbare pare ceva destul de abstract, informațiile care încep să parvină dinspre tot mai mulți constructori ne lasă să înțelegem că, în doar câțiva ani, schimbările vor deveni radicale!
Zilele trecute, publicația Sueddeutsche Zeitung, citându-l pe Markus Duesmann, președintele Audi, dezvăluie planurile constructorului german de a opri definitiv producția de motoare termice în 2026. Din acel moment, Audi se va concentra pe propulsia 100% electrică. Oprirea producției de motoare cu combustibili fosili va duce și la retragerea propulsiilor hibride din ofertă.
Informația ar fi fost confirmată intern, de către Duesmann, în comunicarea cu sindicatele și directorii companiei.
Așadar, din perspectiva noutăților prefigurate la Audi, anul 2026 se anunță încă de pe acum unul foarte interesant. Trecerea la motoare exclusiv electrice coincide cu electrificarea familiilor de modele din partea inferioară a gamei, în special a segmentului compact (A3, Q2, Q3). În același timp, la cealaltă extremă, va duce la dispariția vestitului V10 pe care Audi îl ”împrumuta” la Lamborghini. Prin urmare, și înlocuitorul lui Huracan va fi un automobil 100% electric. În fine, tot pentru 2026 este anunțat și viitorul Q8 e-tron.
Astfel, Audi promite să devină primul din tripleta producătorilor germani de automobile premium care renunță definitiv la motorul termic. Ceilalți doi, Mercedes și BMW, au anunțat o strategie diferită, care mizează pe producția în paralel, convențional și electric, pentru încă o bună bucată de timp.