Concernul german Bosch a prezentat recent o cutie de viteze cu variație continuă, denumită CVT4EV și concepută special pentru automobilele electrice, cu scopul de a le optimiza eficiența în anumite condiții de utilizare.
Cu câteva excepții, ca de pildă Porsche Taycan, automobilele propulsate de motoare electrice au o singură treaptă de viteză. Însă, în anumite situații, o transmisie în genul celor tradiționale poate oferi rezultate mai bune. De exemplu, în cazul atașării unei remorci, când se rulează pe pante abrupte sau pe distanțe lungi pe autostradă – situații în care nivelul de încărcare a bateriei scade mai repede.
Pentru a demonstra acest lucru, Bosch a montat pe un Volkswagen e-Golf o transmisie automată cu variație continuă CVT4EV. Aceasta constă dintr-o cutie CVT, un invertor, un motor electric și un ax cu un raport adaptat la vehicul.
Potrivit Bosch, soluția CVT4EV crește eficiența unui automobil electric cu până la 4%, fiind capabilă să ofere un cuplu mai mare, o accelerație mai bună și chiar o viteză maximă mai mare.
Raportul variabil de transmisie al acestui sistem oferă un echilibru mai bun între eficiență și performanță și o deplasare lină, astfel încât să nu distorsioneze experiența deplasării cu un automobil electric. Totodată permite reducerea turației de funcționare a motorului și un rulaj mai liniștită.
La viteze mici, în urcare, un raport de transmisie mai mic îmbunătățește accelerația și manevrabilitatea, în timp ce la viteze mai mari, consumul de energie este redus, îmbunătățind în același timp eficiența. Cuplul este, de asemenea, optimizat în cazul unei tractări sau a unei conduceri pe drumuri accidentate.
Cu această transmisie CVT4EV, producătorii de automobile pot opta, de asemenea, pentru diferite moduri de deplasare, pentru a oferi o experiență de conducere personalizată. Transmisia Bosch CVT4EV este potrivită pentru o mare varietate de automobile, de la cele electrice obișnuite la modele mai sportive sau chiar vehicule utilitare.
Credit foto: Bosch