A șasea generație Audi A4 va fi dezvăluită oficial în 2022, iar comercializarea va începe în anul următor. Motorizarea va fi asigurată atât de agregatele clasice, termice, dar și de versiunile electrificate (hibride plug-in), pe platforma MLB.
Va exista și o versiune 100% electrică, pe platforma PPE. Este vorba de o platformă tehnică inovatoare, folosită în comun de Porsche și Audi. Anul viitor pe această platformă va fi lansat și SUV-ul 100% electric Porsche Macan.
Deși reducerea emisiilor de CO2 a devenit o prioritate în Europa, Audi, ca de altfel mulți alți producători, trebuie să păstreze în ofertă propulsia termică, dacă dorește să vândă și pe alte piețe. Iată de ce motoarele cu ardere internă vor fi păstrate și eventual completate cu versiuni electrificate (micro-hibrid de 48V sau hibrid plug-in cu acumulator de 14,4 kWh și autonomie de până la 100 km în modul electric).
Platforma MLB va fi modificată în consecință, iar în partea superioară a gamei de motoare termice ar trebui să se regăsească o versiune RS4. Aceasta va combina un V6 twin-turbo cu un motor electric, un hibrid plug-in a cărui putere cumulată ar trebui să depășească cei 450 CP ai actualului RS4.
Pentru versiunile cu emisii zero, Audi va folosi noua platformă PPE (Premium Platform Electric). Audi A4 e-tron ar putea fi lansat în variantă fastback, pentru a se diferenția mai bine de arhitectura clasică de berlină a modelului A4. Versiunile electrice de top vor avea două motoare, câte unul pe fiecare punte, în frunte cu RS4 e-tron, cu peste 470 CP.
Ca dimensiuni, viitoarea generație A4 și A4 e-tron ar trebui să aibă dimensiuni similare cu modelul actual. Lista de dotări va cuprinde echipamente mult mai avansate, inclusiv în ceea ce privește conducerea autonomă.
A șasea generație Audi A4 în 10 detali esențiale
• Comercializarea va începe în 2023.
• Caroserie sedan (Audi A4) și break (Audi A4 Avant) pentru versiunile termice și plug-in.
• Caroserie fastback pentru versiunile electrice (Audi A4 e-tron).
• Platforma MLB (pentru motoare termice) sau PPE (pentru electrice).
• Motoare pe benzină (TFSI) de 150-250 CP.
• Motoare diesel (TDI) de 130-190 CP.
• Motorizări plug-in (TFSI-e) de 250-450 CP (RS4).
• Motorizări electrice (e-tron) de la 300 CP la peste 470 CP (RS4 e-tron).
• Versiunile electrice de top vor folosi două motoare.
• Preț de la circa 35.000 de euro.