Primele imagini cu un monopost de Formula 1 realizat după regulamentul tehnic din 2022
16.07.2021
        
Distribuie acest articol!   

Sezonul 2022 va veni cu schimbări radicale în Formula 1. Regulamentul tehnic va fi complet modificat, obiectivul fiind de a limita pe cât posibil turbulențele aerodinamice din spatele mașinilor, cu scopul de a facilita depășirile.

Pentru a oferi în avanpremieră o idee referitoare la cum vor arăta monoposturile de F1 din sezonul viitor, organizatorii au prezentat o machetă la scară 1:1 realizată în conformitate cu toate modificările prevăzute de noul regulament tehnic.

Studiile tehnice realizate pe actualele monoposturi arată că acestea pierd circa 35% din apăsarea aerodinamică atunci când se află la 20 de metri în spatele unei alte mașini și 46%, la distanță de 10 metri. Ceea ce face extrem de dificilă apropierea de mașina din față, în vederea depășirii.

Noul monopost promite o pierdere de doar 4% la 20 de metri și de 18% la 10 metri. Cel mai probabil sunt cifre ideale, pentru că, mai mult ca sigur, echipele vor încerca să creeze în continuare turbulențe cât mai mari.

Din punct de vedere tehnic, acest progres se realizează prin accentuarea efectului de sol. Sub planșeu vor exista două tuneluri care vor alimenta cu fluxul de aer necesar un imens difuzor aflat în spate. Așadar, majoritatea surplusului vine de sub mașină, mai ales că eleroanele au fost simplificate.

Și roțile vor suferi modificări majore, prin trecerea de la 13 la 18 inchi, la diametrul jantelor. De asemenea, pentru îmbunătățirea fluxului de aer, vor dispune de discuri aerodinamice.

Motorul va rămâne neschimbat. Verificările vor fi mai stricte, iar în privința carburantului, acesta va trebui să fie E10, cu 10% de bioetanol.

Securitatea monoposturilor va fi și ea ameliorată. Crash-testele frontale și laterale vor fi mai dure, la fel ca standardele pentru structura mașinii. Ca reacție la accidentul suferit de Romain Grosjean, motorul va trebui să se separe de șasiu fără rezervorul de carburant.

Toate aceste modificări ale elementelor de siguranță, precum și trecerea la dimensiuni mai mari ale roților vor ridica greutatea minimă admisă a unui monopost de la 752 la 790 kg.


CITEȘTE ȘI:

Hamilton s-a impus în Bahrain, într-o cursă marcată de terifiantul accident al lui Grosjean

Acest Porsche 919 Hybrid Evo face ca monoposturile din Formula 1 sa para lente

Distribuie acest articol!