După ce a anunțat rezilierea contractelor cu toți dealerii din Europa, Grupul Stellantis se pregătește să treacă la următoarea etapă, optimizarea rețelei de distribuție. Operațiunea va presupune, inevitabil, dispariția anumitor dealeri.
Scopul acestei operațiuni de anvergură este reorganizarea și revitalizarea părții de vânzare. Dealerii care pot spera să continue aventura alături de gigantul auto au primit deja, în cursul lunii iulie, o scrisoare de intenție pe această temă, din partea Stellantis.
Conform informațiilor vehiculate în presa auto internațională, se pare că în cazul anumitor branduri din grup, pe anumite piețe, unul din patru dealeri ar putea dispărea. La Opel și Peugeot, de pildă, se vorbește despre eliminarea a aproximativ 15% din punctele de vânzare actuale.
În cazul Opel, este vizată o restructurare majoră a distribuției din Europa. În Germania, o serie de dealership-uri vor fi ”retrogradate” la statutul de simpli agenți de vânzare.
După cum se știe, Stellantis a luat naștere prin fuziunea grupurilor PSA (Peugeot, Citroen, DS și Opel) și FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Situat în Top 3 mondial, este un conglomerat a cărui anvergură este comparabilă cu cea a liderilor mondiali, Grupul Volkswagen și Toyota.
Această reconfigurare din temelii a prezenței Stellantis pe Vechiul Continent a fost inițiată din rațiuni de rentabilitate și competitivitate. Ceea ce presupune, printre altele, limitarea numărului de distribuitori oficiali și mărirea proporției reprezentate de simplii agenți de vânzări.