După ce a scris istorie cu modele de referință în istoria automobilului, precum Bettle sau Golf, dar și cu un scandal fără precedent, Dieselgate, Volkswagen are acum ambiția de a deveni cel mai mare producător de automobile electrice la nivel mondial.
Gigantul german, aflat în ultimii ani într-un duel strâns cu Toyota, pentru supremație la nivel global, și-a prezentat zilele trecute strategia pentru actualul deceniu. Denumită generic ”New Auto”, aceasta prevede, printre altele, ca jumătate din vânzările globale ale grupului, până în 2030, să fie reprezentate de automobilele electrice cu baterie (BEV).
Pentru a atinge acest obiectiv, Volkswagen va trebui să depășească actualul lider în materie de electromobilitate, Tesla, și să devină numărul unu mondial în vânzările de vehicule electrice până în 2025. Ar fi o performanță deosebită, având în vedere că, anul trecut, vehiculele electrice au reprezentat doar trei procente din vânzările globale ale Grupului Volkswagen!
”Ne-am stabilit o țintă strategică pentru a deveni lider mondial pe piața vehiculelor electrice – și suntem pe drumul cel bun. Acum stabilim parametrii.”
Herbert Diess, CEO Volkswagen Gorup
Privind mai departe în viitor, Grupul Volkswagen își dorește ca majoritatea vehiculelor sale să fie cu zero emisii pe toate piețele importante până în 2040, în timp ce compania însăși își propune să fie neutră din punct de vedere climatic până în 2050.
Pentru ca aceste obiective să fie realizabile, toate modelele din grup vor trebui construite pe o singură platformă electrică. Supranumită Scalable Systems Platform (SSP), aceasta ar urma să debuteze pe modelul care va înlocui Audi A8, în 2026. În paralel, platformele care utilizează motoare termice vor fi retrase în următorul deceniu.
De asemenea, grupul german va investi puternic în acumulatori și va introduce un design unic al acestora, ceea ce va reduce costurile cu până la 50% față de nivelul actual. Noul tip de acumulatori va fi produs în nu mai puțin de șase fabrici din Europa.