BMW continua să își dezvolte propriul concept asupra mobilității fără CO2 a viitorului. Iar pentru a demonsta progresul înregistrat până acum, constructorul bavarez ”va pune la lucru”, demonstrativ, modelul BMW iX5 Hydrogen, la Salonul Auto de la München, IAA Mobility 2021.
BMW se mândrește cu sistemul de propulsie, o combinaţie aparte de pile de combustie de înaltă performanţă şi baterie cu putere optimizată. Anul viitor, aceasta va fi lansată într-o serie mică pentru demonstraţii.
În prezent, încă în curs de dezvoltare pentru producţia de serie, modelul BMW iX5 Hydrogen va fi unul dintre numeroasele automobile pe care vizitatorii le pot experimenta pe măsură ce sunt conduse de-a lungul aşa-numitului „Blue Lane”, conectând principalele puncte expoziţionale cu alte locuri de expoziţie din centrul oraşului.
BMW iX5 Hydrogen combină tehnologia pilei de combustie cu BMW eDrive de generaţia a cincea. Sistemul de propulsie foloseşte hidrogenul drept combustibil, transformându-l în electricitate într-o pilă de combustie – furnizând o putere electrică de până la 170 CP, cu vapori de apă ca singură emisie. Această putere de propulsie îi permite, de asemenea, să menţină viteze ridicate constante pe distanţe mai mari.
Motorul electric a fost dezvoltat din tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea utilizată şi la BMW iX. În fazele de coasting (decuplarea şi oprirea motorului), în timpul frânei de motor şi frânare, acesta serveşte ca generator, alimentând energia într-o baterie de putere. Energia stocată în această baterie de putere este utilizată, de asemenea, pentru manevre de condus foarte sportiv – oferind o putere a sistemului de 374 CP şi garantând experienţa de condus caracteristică mărcii.
Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 bar, din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), care împreună conţin aproape şase kilograme de hydrogen și a căror umplere durează doar trei-patru minute – deci nu există limite pentru utilizarea BMW iX5 Hydrogen pe distanţe lungi, cu doar câteva opriri scurte între ele.
Marca BMW i, care este orientată în totalitate către mobilitatea locală fără emisii, ar putea oferi în viitor şi automobile cu sisteme de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen, pe lângă modelele electrice cu baterie precum BMW i3, BMW iX3, BMW iX şi BMW i4. Cu condiţia ca hidrogenul să fie produs folosind energie regenerabilă şi infrastructura necesară să fie disponibilă.
Sursa: comunicat de presă BMW Group România