În tentativa sa de a deveni un jucător de anvergură pe piața auto la nivel mondial, producătorul chinez de automobile electrice Nio încearcă să intre pe un segment cât mai generalist.
În categoria electricelor, Nio este prezent pe toate fronturile, dar în special în categoria high-end. În paralel cu debarcarea în Europa, compania chineză lucrează la lansarea unui nou brand, cu o poziționare mult mai generalistă.
William Li, CEO Nio, explică: ”Vrem să realizăm un produs mai bun decât Tesla, la un preț mai mic”. O declarație care ne lasă să înțelegem că am putea vedea unul sau chiar mai multe modele oferite la prețuri mai mici decât Tesla Model 3, care în prezent este comercializat în China la prețul de aproximativ 31.000 de euro.
Producătorul chinez de automobile electrice premium Nio dorește să lanseze o marcă de volum și să concureze și cu alți producători, precum Volkswagen și Toyota. De asemenea, potrivit CEO-ului Nio, compania se pregătește pentru în acest sens și a format o echipă. Este primul pas al unei ”inițiative strategice” de intrare pe piața europeană.
Deocamdată nu a fost specificată vreo dată de lansare sau un plan pentru acest nou brand, care ar completa oferta Nio.
Gama de modele include în prezent modelul crossover EC6, SUV-ul compact ES6 și SUV-ul de mari dimensiuni ES8, toate 100% electrice. Pentru 2022 este anunțată limuzina ET7.
Nio este considerat unul dintre cei mai redutabili concurenți pentru Tesla, pionierul american al mașinilor electrice. Compania a descoperit calea succesului, de ceva timp: în aprilie, vehiculul cu numărul 100.000 a ieșit de pe liniile de producție. De asemenea, a fost anunțată o capacitate de un milion de vehicule pe an.
Până acum Nio era disponibil numai în China, însă lansarea pe piața europeană a fost demarată anul acesta.