Skoda și-a anunțat bilanțul pe prima jumătate a anului 2021. După un 2020 afectat puternic de criza Covid-19, constructorul ceh a reușit acum un prim semestru cu o creștere a vânzărilor cu 20,8% față de aceeași perioadă a anului precedent, până la 515.300 unități.
Profitul operațional a crecut cu 327,2%, la 974 milioane de euro. Alături de criza sanitară, penuria de semiconductori a constituit anul acesta marea provocare pentru Skoda, ca de altfel pentru întreaga industrie auto.
Skoda Auto a demarat un ambițios plan strategic pentru următorul deceniu, intitulat ”Next Level – Skoda Strategy 2030”, ce are ca obiective creșterea sustenabilă, dezvoltarea pe noi piețe și electrificarea.
De asemenea, obiectivul pentru Europa este de a intra în Top 5 cele mai bine vândute mărci de automobile. În acest sens, miza va fi pusă pe modelele accesibile și pe cele electrificate.
Din cele 515.300 de automobile Skoda livrate anul acesta, 237.900 au fost comandate în Europa de Vest, Germania fiind cea mai mare piață națională a producătorului ceh, cu 75.900 de automobile.
Conform tradiției, familiala compactă Octavia continuă să fie cel mai bine vândut model de la Skoda. Totuși, diversificarea gamei și ofensiva SUV-urilor au dus la scăderea ponderii acestui model, vremurile când Octavia deținea 40% din totalul producției Skoda fiind, totuși, de domeniul trecutului.
Octavia rămâne însă lider detașat și singurul model Skoda care în primele șase luni din 2021 a înregistrat o valoare a vânzărilor formată din șase cifre. Pe de altă parte, este interesant de remarcat faptul că următoarele clasate în acest top sunt cele trei SUV-uri de la Skoda.
Top 10 modele Skoda, după volumele de vânzări înregistrate la nivel global, în prima jumătate a anului 2021 arată astfel:
1. Skoda Octavia 121.000
2. Skoda Karoq 75.500
3. Skoda Kamiq 73.700
4. Skoda Kodiaq 64.700
5. Skoda Fabia 56.600
6. Skoda Superb 40.100
7. Skoda Rapid 37.900
8. Skoda Scala 28.000
9. Skoda Enyaq 14.600
10. Skoda Citigo-e iV 3.100*
*s-a vândut doar în Europa
Sursa: Skoda Auto