Cea mai recentă rundă de crash-teste efectuate de organismul european Euro NCAP conține rezultatele înregistrate de mai multe modele de automobile chinezești. Toate au promovat examenele cu brio, semn că expresia „Made in China” își pierde sensul peiorativ.
Sunt departe vremurile în care automobilele asiatice ofereau o siguranță îndoielnică! Cele coreene sunt acum bine implantate în Europa, iar cele din China încearcă să-și găsească un loc sub soare, pe o piață deosebit de matură și conservatoare, în care dreptul de a greși nu există. Iar clienții europeni sunt destul de exigenți, astfel că pentru toți constructorii este extrem de importat să ofere automobile ireproșabile la capitolul siguranță.
Rezultatele celei mai noi sesiuni de teste Euro NCAP demonstrează că producătorii chinezi sunt pregătiți din acest punct de vedere. Testele au vizat modelele Lynk & Co 01 și Nio ES8, care vor fi comercializate foarte curând în Europa.
Ambele mașini au obținut calificativul maxim de cinci stele, cu rezultate uimitoare pentru Lynk & Co 01: 96% pentru protecția adulților și cel mai mare scor pentru protecția împotriva impactului lateral. Aceste cifre nu sunt surprinzătoare, deoarece Lynk & Co 01 se bazează pe platforma modulară CMA a vărului suedez, Volvo XC40. SUV-ul testat a fost echipat cu o propulsie hibridă, cu motorul pe benzină de 1,5 litri, supraalimentat. Greutatea anunțată pe fișa tehnică este de 1.755 kg.
La rândul său, impozantul SUV electric Nio ES8, dotat cu un acumulator de 100 kWh, a avut și el rezultate bune în ceea ce privește protecția pasivă a ocupanților adulți, cu un scor mai mult decât corect, de 82% (84% pentru copii). Însă ES8 strălucește cu adevărat în privința siguranței active, cu sistemele de asistență la conducere (92%)
Secretarul general Euro NCAP, Michiel van Ratingen, explică faptul că, deși unele mărci chineze nu sunt transparente cu clienții europeni în ceea ce privește securitatea, acesta nu este cazul pentru Lynk & Co și Nio, care demostrează că ”made in China” nu mai este o expresie peiorativă.
Un alt model care care a atras atenția, la recenta sesiune de testare, este Toyota Mirai. Având în vedere că este dotată cu un rezervor de hidrogen, se presupune că o eventuală scurgere sau un impact comportă riscuri foarte mari. Mirai a obținut 5 stele și note bune la toate capitolele: 88% pentru protecția pasivă a adulților, 85% pentru copii, 80% pentru pietoni și 82% pentru asistența la conducere.
”Înțelegând că unii consumatori se pot teme de tehnologie, Euro NCAP a acordat o atenție specială siguranței în caz de accident și după testul de impact al modelului Mirai. Hidrogenul nu a avut niciun efect asupra siguranței sale inerente”, a declarat Michiel van Ratingen.