O istorie care a rămas nescrisă: preluarea Alfa Romeo de către Volkswagen
13.09.2021
        
Distribuie acest articol!   

Despre dorința celor de la Volkswagen de a prelua Alfa Romeo s-a tot vorbit de-a lungul timpului. Este de notorietate, în acest sens, tentativa lui Ferdinand Piëch, cel care a ocupat funcția de CEO al Grupului Volkswagen între 1993 și 2002.

Informații noi, care au apărut recent, vorbesc despre o încercare similară, care ar fi avut loc cu doar patru ani în urmă. Detaliile apar pe blogul Clubalfa.it, pornind de la o declarație făcută recent de actualul președinte al gigantului Stellantis, din care face parte în prezent și Alfa Romeo.

Este de înțeles dorința germanilor de a-și trece în portofoliu un nume de calibrul constructorului italian, unul cu o istorie de-a dreptul fascinantă. Se spune că Grupul Volkswagen și-ar fi dorit să transforme Alfa Romeo într-un brand similar cu Porsche, ca poziționare pe piață, însă Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a respins propunerea germanilor.

Acum se vorbește despre o tentativă similară, din 2018, care și ea a eșuat din cauza refuzului FCA de a vinde marca. CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a confirmat indirect informația, în urmă cu câteva luni, atunci când a afirmat că Alfa Romeo se află, de ani de zile, în vizorul multor potențiali cumpărători.

Declarația a ridicat din nou o serie de întrebări cu trimitere la Grupul Volkswagen, care și-ar fi dorit să transforme Alfa Romeo într-o entitate specializată în automobile premium, cu o componentă sportivă distinctă, însă fără a interfera cu celelalte mărci ale grupului.

Se pare că, într-adevăr, în iunie 2018 ar fi avut loc din nou o întâlnire între oamenii din fruntea giganților Volkswagen Group și FCA. Însă refuzul celor de la Fiat Chrysler a distrus definitiv speranțele germanilor. Ulterior, după cum se știe, Alfa Romeo a ajuns în conglomeratul Stellantis, născut prin contopirea FCA cu PSA.

Rămâne, însă, un mare semn de întrebare, la care nu vom afla răspunsul niciodată. Și anume, cum s-ar fi schimbat destinul brandului Alfa Romeo, dacă tentativele celor de la Volkswagen ar fi avut sorți de izbândă.

Cu siguranță, istoria Alfa s-ar fi scris altfel, având în vedere că schimbarea proprietarilor se constituie, mai mereu, într-un moment decisiv în destinul unui producător de automobile, aducând cu sine o serie de schimbări majore.

Distribuie acest articol!