Originea leului din logo-ul Peugeot
09.09.2021
        
Distribuie acest articol!   

De mai bine de două secole, leul este simbolul Peugeot. Puțini știu, însă, ce se află la originea acestei asocieri.

Compania s-a înființat în 1810, la Hérimoncourt, în Doubs, Franța, când moara familiei a fost transformată în oțelărie. Înainte de a produce automobile, Peugeot a fabricat diverse produse din oțel – scule, arcuri, spițe pentru umbrele, râșnițe de cafea și chiar ceasuri. Abia prin 1886 Armand Peugeot a început să fie interesat de automobile.

Marca Peugeot era renumită pe atunci pentru ferăstraie, iar frații Jules și Émile Peugeot au apelat la un aurar și gravor din Montbéliard, Justin Blazer, pentru a realiza un logo care să fie prezent pe toate produsele.

Așa a apărut leul Peugeot. Potrivit fraților Peugeot, acest animal era cel mai în măsură să simbolizeze calitățile produselor lor, începând cu celebrul ferăstrău: flexibilitatea lamei, robustețea dinților și viteza tăierii. Mai apoi leul a fost reprezentat din profil și în picioare, pe o săgeată, sugerând performanța produselor mărcii.

În 1905, automobilele Peugeot au adoptat definitiv logo-ul cu leul, care avea să cunoască mai multe versiuni de reprezentare de-a lungul timpului.

Leul este, de asemenea, un simbol utilizat încă din Evul Mediu în Franche-Comté, regiunea de origine a companiei Peugeot. Pe steagul și stema Franche-Comté apare un leu de aur încoronat, în picioare și din profil, cu limba și ghearele ”la vedere”. În aceeași postură se regăsește și în numeroase versiuni de logo utilizate de Peugeot, de-a lungul timpului.

Cea de-a treia generație a compactei Peugeot 308, care va fi lansată pe piață în această toamnă, va fi primul model Peugeot care utilizează o nouă versiune, neo-retro, a celebrului logo. De data aceasta este reprezentat doar capul leului, sursa de inspirație fiind  blazonul folosit de Peugeot în anii 1960.

Distribuie acest articol!