Tesla ar trebui să atingă 800.000 de unități vândute anul acesta, cu perspective pozitive pentru ce va urma. Unii analiști prezic un 2022 excepțional, cu 1,3 milioane de unități vândute. Tesla a mai face astfel un pas spre trio-ul german Mercedes – BMW – Audi, care continuă să domine piața auto premium (și) din perspectiva volumelor.
În urmă cu doar cinci ani, cu greu ne-am fi putut imagina că Tesla ar putea să depășească Volvo și Lexus. Cu toate acestea, având în vedere rezultatele mărcii americane din prima parte a anului în curs, aceasta a livrat 421.000 de vehicule, între ianuarie și iunie 2021.
Dacă ritmul se menține până în decembrie, așa cum speră Elon Musk, care exercită o presiune enormă asupra angajaților săi, cerându-le să facă miracole, Tesla ar trebui să depășească nivelul de 800.000 de vânzări.
O analiză a firmei de investiții americane Wedbush Securities estimează 1,3 milioane de unități Tesla vândute în 2022. Înainte de criză, Audi, care se află pe locul trei în clasamentul mărcilor premium, vânduse 1,8 milioane de vehicule. În mod clar, Tesla este încă departe de germani, dar trendul ascendent merită măcar consemnat.
Compania Wedbush Securities se bazează în estimările sale pe un context favorabil, odată cu finalizarea construcției fabricii europene de lângă Berlin și a celei din Texas. Cu aceste două capacități, Tesla ar putea face un important pas înainte, deși concurența germană puternică îi pune destul de multe probleme.
Întârzierea acumulată de Mercedes, BMW și Audi în producerea vehiculelor electrice pare greu de recuperat în competiția cu Tesla, mai ales dacă producătorul californian va reuși să seducă clienții modelelor germane prin deschiderea faimoaselor Superchargers.