Mașinile electrice: cine sunt noii producători?
25.10.2021
        
Distribuie acest articol!   

Trecerea treptată la electromobilitate aduce la rampă destule nume noi în lumea mică (deocamdată) a producătorilor de vehicule electrice. În timp ce unele mărci se străduiesc să se extindă pe anumite piețe, altele reușesc deja să fie exportate, inclusiv în Europa.

Automobilul electric aduce cu el multe branduri inovatoare, precum Lucid, Aiways, Lightyear sau NIO. În cele ce urmează ne-am propus o scurtă trecere în revistă a celor mai importanți dintre acești producători de automobile 100% electrice care au debarcat de curând în Europa, precum și a celor anunțați pentru anul viitor!

Aiways lansează U5 și U6
Fondată în 2017, compania Aiways vine direct din China, cu o gamă de automobile 100% electrice. Tânărul producător a început să livreze primele sale vehicule pe Bătrânul Continent și se declară încântat să fie „primul start-up chinez care livrează vehicule electrice către UE”.

Deocamdată, SUV-ul U5 este produs la uzina Shangrao din estul Chinei. Are o lungime de 4,68 metri, un motor de 190 CP și este echipat cu un acumulator de 63 kWh. Autonomia este anunțată la aproximativ 400 km. Acumulatorul poate fi reîncărcat de la 30 la 80% în 27 de minute, cu curent continuu. În total, aproape 2.500 de vehicule au fost vândute până în prezent în Europa. SUV-ul U6 Coupe este programat să fie lansat pentru sfârșitul anului 2021.

Lightyear, un startup din Olanda
Lightyear este un startup olandez care dezvoltă de câțiva ani un monovolum electric solar. Compania încearcă să lanseze o mașină electrică care, teoretic, nu ar avea nevoie niciodată să fie reîncărcată, datorită panourilor solare de pe plafon.

În plus, față de aceste panouri solare, Lightyear One este echipat cu un mic acumulator de 60 kWh (din nou din motive de greutate) și are un design foarte eficient. Coeficientul Cx a beneficiat de o atenție specială, așa cum se poate vedea în designul rațional, cu roțile spate integrate în caroserie. Lansarea este programată pentru 2023.

Lucid Motors, compania care concurează Tesla
Cu Lucid Air, startup-ul Lucid Motors lansează pe piață primul său model și oferă o alternativă foarte serioasă la Tesla Model S. Iar faptul că Lucid Air a luat în vizor celebrul producător american nu este tocmai un accident! CEO-ul Lucid Motors, Peter Rawlinson, a fost inginer șef la Tesla, pentru Model S, iar directorul de producție Peter Hochholdinger a lucrat și el pentru Tesla.

Lucid Air este oferit cu mai multe niveluri de finisare, inclusiv o versiune de lux, numită AirDream, care dezvoltă nu mai puțin de 1.111 CP și are un acumulator de 112 kWh. Modelul are caracteristici extraordinare, cu autonomie de aproape 840 km la o singură încărcare. Potrivit producătorului, au fost deja înregistrate aproape 13.000 de precomenzi pentru acest model. Deocamdată, fabrica – construită în doar un an – va putea produce până la 34.000 de unități pe an. Livrările ediției speciale AirDream sunt programate pentru această perioadă.

Nio, outsiderul din China
Producătorul chinez Nio vrea să intre pe piața europeană cu argumente puternice. Directorul general al mărcii, William Li, afirmă direct: „Vrem să facem un produs mai bun decât Tesla la un preț mai mic”. Acest anunț sugerează că unul sau mai multe modele ar putea fi oferite la prețuri sub Model 3, care este vândut acum în China la echivalentul a aproximativ 31.000 de euro.

Gama include în prezent modelul crossover EC6, SUV-ul compact ES6, precum și SUV de dimensiuni mari, ES8. Toate sunt, în mod evident, vehicule 100% electrice. În timp ce Nio este disponibil în prezent doar în China – compania a fost fondată în 2014 – lansarea pe piața europeană este programată pentru ultima parte a anului 2021.

TOGG, mașina electrică turcească
Compania TOGG este un nou producător turc de vehicule electrice, care intenționează să lanseze două modele compacte, până în 2022: o berlină și un SUV. Cele două modele au aceeași platformă și o arhitectură 100% electrică, disponibilă în două versiuni. Prima include un singur motor electric, de 200 CP, cuplat la puntea spate, iar cea de-a doua adaugă un al doilea motor electric pe puntea față și beneficiază de tracțiunea integrală.

Puterea maximă ajunge la 400 CP și asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde (pentru versiunea cu două motoare și tracțiune integrală), dar și o autonomie maximă de peste 500 km. O reîncărcare rapidă la 80% se va realiza în mai puțin de 30 de minute.

Distribuie acest articol!