Cresc îngrijorările sindicatelor din sectorul auto din Germania
02.11.2021
        
Distribuie acest articol!   

Unde sunt vremurile bune ale expansiunii nesfârșite a automobilului german și a influenței sale la nivel global? Știrile care vin din Germania ne determină să ne întrebăm  dacă nu cumva tranziția ecologică generează mai degrabă dezordine în rândurile producătorilor și furnizorilor de echipamente.

Nemulțumirile sunt în creștere în sectorul auto din cea mai puternică economie europeană, Germania. Principalul sindicat din Europa, IG Metall, solicită investiții colosale, de 500 de miliarde de euro, pentru a nu pune în pericol locurile de muncă din industria auto din această țară.

Sute de angajați ai Mahle, unul dintre marii furnizori germani de piese auto, au manifestat pentru a protesta împotriva ”delocalizării tot mai mari a locurilor de muncă” în Europa de Est, unde mulți constructori germani produc automobile.

La nivel global, salariații, dar și liderii marilor companii sunt îngrijorați de marșul forțat al Uniunii Europele către automobilul electric. ZF, producătorul transmisiilor și convertoarelor automate cu opt trepte folosite în special de Grupul BMW, explică că transmisia auto va fi în continuare la mare căutare până în 2025, dar că, după această dată, apare marea necunoscută. Producătorii se tem de ”pierderi masive în lanțul valoric”.

Criza actuală a penuriei de semiconductori nu este singurul factor din spatele scăderii continue a producției de automobile în Germania, în ultimii ani. Există și o cauză structurală, o industrie cu prea multă inerție, care nu a putut anticipa virarea către electrificare și care în prezent se vede nevoită să regândească zeci de fabrici, dintre care unele sunt deja amenințate, fiind mult prea dependente de motorul termic.

Sindicatul IG Metall cere, așadar, guvernului federal german un efort colosal: ”Până în 2030 vom avea nevoie de investiții publice în valoare de 500 de miliarde de euro, pentru a oferi infrastructură și a impulsiona tehnologiile viitoare”, declară unul dintre oficialii sindicatului.

Distribuie acest articol!