Facelift pentru Audi A8: în așteptarea lui Grandsphere
04.11.2021
        
Distribuie acest articol!   

Recent, la Salonul de la München – IAA 2021, Audi a prezentat conceptul Grandsphere, care prefigurează viitoarea generație a navei sale amiral, care va folosi propulsia 100% electrică. Dar până când aceasta va deveni realitate, actuala generație A8 tocmai a primit obișnuitele retușuri de la mijlocul carierei.

Audi A8 facelift vine cu un design împrospătat în zona grilei frontale și a farurilor digitalizate (Digital Matrix LED, cu tehnologie DMD – digital micromirror device), dar și a stopurilor, care au fost redesenare și dispun acum de tehnologie OLED în dotarea standard.

Fiecare far dispune de aproximativ 1,3 milioane de micro-oglinzi ce dispersează lumina în pixeli minusculi, controlați cu mare precizie. În combinație cu sistemele de asistență, blocurile optice spate digitale OLED au și un senzor de proximitate.

Limuzina dispune de un portofoliu amplu de tehnologii, cu numeroase funcții inteligente avansate, totul culminând cu versiunea de top A8 L Horch, dedicată pieței din China. În premieră pentru A8, este disponibil acum și noul pachet S line pentru exterior.

Noutățile de la interior includ un nou sistem de iluminare ambientală, sistem multimedia cu două ecrane amplasate pe consola centrală, noi modele de scaune și aproximativ 40 de sisteme asistență pentru șofer.

MMI Navigation plus este o dotare standard pentru gama actualizată a modelului Audi A8 și are la bază a treia generație a platformei modulare de infotainment MIB 3. În spate există două display-uri de 10,1 inchi cu rezoluție full HD, instalate pe spătarele scaunelor frontale.

Pentru început, Audi A8 facelift va fi disponibil cu trei opțiuni pentru motorizare. Alături de motorul V6 3,0 TFSI, este oferit și 4,0 TFSI, ce poate fi comandat pentru A8 și S8 în diferite variante de putere și își împarte capacitatea de 4 litri pe cei 8 cilindri echipați cu tehnologia cylinder on demand de dezactivare temporară a cilindrilor. În curând, A8 va putea fi comandat și cu un motor diesel sau cu sistem de propulsie hibrid plug-in (PHEV).

Audi S8 TSFI Quattro este modelul sportiv din vârful gamei. Motorul său biturbo V8 generează 571 CP, iar S8 este singura variantă echipată din fabrică cu suspensiile dinamice predictive, cu diferențial sport și direcția dinamică integrală. Toate motorizările menționate mai sus sunt echipate cu tehnologie mild hybrid (MHEV) în dotarea standard, ce folosește sistemul electric principal de 48 V al automobilului.

Toate motoarele cu care poate fi dotat Audi A8 dispun de transmisia tiptronic cu 8 trepte. Printre dotările standard se mai numără și direcția progresivă. Direcția integrală dinamică este inclusă în lista dotărilor opționale, dar este o dotare standard pentru Audi S8.

O dotare deosebit de specială pentru A8 facelift este suspensia activă predictivă. Aceasta poate crește sau reduce forțele exercitate asupra fiecărei roți în parte, făcând uz în acest sens de un motor electric. Astfel, sistemul poate ajusta poziția șasiului în orice situație de mers. Pentru versiunile de top, precum Audi S8, producătorul pune la dispoziție opțional și frâne cu discuri ceramice.

Audi A8 L Horch este versiunea de top din gama oferită pe piața chineză și are o lungime de 5,45 metri, ceea ce reprezintă un plus de 13 cm față de A8 L. Caracterul exclusiv al acestui model este accentuat la interior de tapițeria extinsă cusută în romburi, de emblemele imprimate pe capitonaje și de covorașele groase din spate.

În Germania, prețul de plrecare pentru noul Audi A8 facelift este situat puțin sub 100.000 de euro.

Sursa: comunicat de presă Audi

Distribuie acest articol!