Polestar intenționează pe termen lung să repatrieze producția în Europa, pentru a nu mai avea modele „made in China”. Brandul electric desprins din Volvo intenționează să devină un concurent pentru Porsche, în următorii cinci ani, cu vânzări anuale cifrate la 300.000 de unități.
În ultima vreme, nenumărați sunt constructorii răsăriți de nicăieri, cu ambiții disproporționate. O situație care se reflectă și în evaluările bursiere, unde deținerea unei mărci de peste 30 de miliarde de dolari, care vinde vehicule puține sau chiar deloc, nu mai înseamnă mare lucru!
Devenit un producător cu drepturi depline în 2018, Polestar și-a început aventura cu coupe-ul Polestar 1, urmat de modelul Polestar 2. Iar pentru Thomas Ingenlath, fostul șef de design de la Volvo, transformat acum în CEO la Polestar, povestea nu se va opri aici.
Germanul, în vârstă de 57 de ani, a declarat pentru Auto Motor und Sport că Polestar se consideră un concurent direct pentru Porsche, în termen de 5 ani: „Concurăm cu Porsche pentru cea mai bună mașină sport premium cu energie electrică”.
În prezent, Polestar vinde puțin peste 10.000 de unități pe an, dar șeful mărcii se așteaptă ca volumele să se apropie de 300.000 de unități anual, începând din 2025.
Pe hârtie, această provocare industrială pare mult prea ambițioasă, mai ales în această perioadă de penurie a anumitor componente. „Ideea noastră nu este să vindem un produs made in China”, spune Ingenlath. Cu toate acestea, este clar că, în prezent, mașinile Polestar sunt… chinezești.
Lucrurile s-ar putea schimba rapid, deoarece următorul model va fi produs în Statele Unite, la uzina Volvo (alături de noul XC90 electric), iar președintele Polestar nu exclude producția în Europa, pe termen mediu, pentru a evita importul din China.