Noile soluții de mobilitate reprezintă o provocare inedită nu doar pentru constructorii de automobile. Astfel, producători din cele mai diverse domenii încep să se dedice electromobilității. Este cazul celebrului producător rus de armament Kalașnikov, care dezvoltă două modele destinate deplasărilor urbane, autovehicule pe trei sau patru roți.
Inventată de inginerul și locotenent-generalul rus Mihail Kalașnikov, AK-47 (de la modelul Avtomatika-Kalshnikova 1947) este cea mai renumită și cea mai bine vândută armă din lume. Apreciată pentru robustețea și simplitatea mecanică, s-a vândut în peste 100 de milioane de exemplare.
Producătorul rus se angajează acum într-un proiect oarecum surprinzător: fabricarea de mici vehicule electrice, ca soluții pentru micro-mobilitatea urbană.
După UM-1, o motocicletă electrică care a echipat forțele de securitate de la Cupa Mondială din 2018, și CV-1, un prototip de mașină electrică neo-retro inspiriată din vechile automobile Moskvici, Kalașnikov este interesat de data aceasta de vehiculele electrice de dimensiuni mici.
În stil Renault Twizy sau Seat Minimo, aceste două vehicule – care sunt în prezent în faza de schițe – au caroserii închise sau semiînchise, două sau patru uși (opționale) din plastic și trei sau patru roti.
La bord pot lua loc două persoane, așezate una lângă alta. Deocamdată nu este clar dacă va fi disponibil și un al doilea rând de scaune sau dacă partea din spate va fi rezervată doar pentru acumulatori.
Dotate cu un motor de electric care ar dezvolta 68 CP, conform surselor rusești, UV-3 și UV-4 ar trebui să poată parcurge până la 150 km.
Referitor la lista de dotări, aceasta include suspensie reglabilă, sistem de încălzire, aer condiționat, un panou digital multimedia si airbag-uri.