Mercedes și Stellantis au anunțat simultan un parteneriat cu o companie americană specializată în tehnologia solid state pentru acumulatori. Scopul este de a avea baterii de acest tip pe vehiculele electrice, începând din 2026.
Cele două mari grupuri au inițiat o colaborare cu Factorial Energy, o companie americană înființată foarte recent, care anunță că a făcut mari progrese în domeniul acumulatorilor în care electrolitul este solid, cu celule de tip „pungă” (sub formă de buzunar), de 40 Ah.
Aceste celule au fost proiectate astfel încât să poată fi integrate cu ușurință în acumulatorii vehiculelor electrice fără nicio modificare specială.
Stellantis nu se va opri la o simplă colaborare, întrucât grupul a investit și financiar în compania americană, fără a preciza suma.
Este interesant că până acum nu s-a vorbit nicăieri despre această companie venită de nicăieri! Însă Stellantis și Daimler par a fi cei doi clienți și parteneri principali ai acesteia.
Acumulatorii solid state rămân unul dintre obiectivele majore ale industriei auto, în ceea ce privește segmentul modelelor electrice. Tehnologia este mai stabilă în comparație cu actualele baterii litiu-ion, cu electrolit lichid.
Însă noua tehnologie nu este încă suficient de dezvoltată pentru a fi implementată în producția de serie. Se estimează introducerea undeva la orizontul anului 2027.
Gigantul Volkswagen, prin investiția în QuantumScape, speră să producă vehicule cu astfel de acumulatori începând din 2025. Pentru Stellantis, primele lansări sunt programate pentru 2026, probabil inițial pe modele de top.