SUV-ul, o poveste de succes care rezistă în ciuda tuturor criticilor
14.12.2021
        
Distribuie acest articol!   

În timp ce unii îi critică dimensiunile prea mari și emisiile poluante, SUV-ul continuă să câștige cotă de piață. Succesul său se datoreaza clienților care îi apreciază aspectul masiv și calitățile de automobil familial.

La nivelul pieței auto globale, SUV-urile sunt pe cale să contorizeze una din două vânzări. Un adevărat fenomen, căruia cei de la Cetelem i-au dedicat un studiu recent, realizat în rândul a 11.000 de persoane din 17 țări.

O primă concluzie a acestui studiu stârnește zâmbete: SUV-ul este adesea identificat greșit. În Franța, de pildă, 34% dintre cei chestionați care cred că dețin un SUV, se înșală!

Studiul confirmă, pe de altă parte, imaginea contestată a acestor mașini. Cei care nu au cumpărat un astfel de automobil remarcă superficialitatea proprietarilor de SUV-ului. Pentru ei, 43% dintre cumpărătorii de SUV-uri își satisfac un moft, iar 34% pentru a se face remarcați.

Dar există și un paradox. La întrebarea privind principalele caracteristici ale  unui SUV, doar 9% se raportează aspectul fashion și 4% la latura de show-off. Mai mult, noțiunea de mașină statutară, adică imaginea de succes pe care o transmite achiziția unul asemenea automobil, aproape că a dispărut în țările dezvoltate.

Respondenții evidențiază în schimb aspectul familial al SUV-ului, calitățile acestuia de a se adapta la diferite drumuri, confortul și noțiunea de a călători în siguranță. Valori care se regăsesc în portretul robot al mașinii ideale, întocmit de persoanele chestionate, care prioritizează siguranța și confortul, precum și… consumul redus.

Acest ultim aspect reprezintă un paradox, deoarece este o calitate așteptată de 38% dintre respondenți pentru mașini în general și doar 7% pentru SUV-uri. Dovada că posesorii acestor vehicule sunt pregătiți pentru acest sacrificiu.

Există și o conștientizare în privința cantității de noxe emise de SUV-uri, din moment ce 23% dintre posesorii lor cred că aceste modele poluează mai mult. Pentru cei care nu sunt proprietari, această cifră este de 36%. Cu toate acestea, criticile sunt mai numeroase în țările din Europa de Vest. 46% dintre cei care nu au un SUV în Franța le consideră a fi mai poluante, procentaj ce ajunge chiar la  61% în Germania!

Electrificarea este un atu pentru îmbunătățirea imaginii SUV-ului. 77% dintre respondenți consideră că producerea de SUV-uri hibride sau electrice reduce impactul acestei categorii de vehicule asupra mediului.

Între o berlină termică și un SUV electric, 71% dintre respondenți consideră că SUV-ul electric este mai respectuos cu mediul. Ponderea celor care doresc să achiziționeze un vehicul hibrid și electric este puțin mai mare în rândul amatorilor de SUV-uri.

Având în vedere numărul de modele noi planificate, gama de SUV-uri va fi tot mai largă, iar producătorii pot fi liniștiți în privința potențialilor clienți. Pe de altă parte, doar 60% dintre cei care au deja un SUV ar cumpăra tot un astfel de automobil. Alegerea SUV-ului nu este, totuși, automată!

Distribuie acest articol!