Lansată în 2017, actuala generație a Opel Insignia ar urma să fie înlocuită până în 2024. Pe măsură ce se apropie momentul schimbării, apar detalii referitoare la următoarea generație.
Printre primele detalii despre viitorul Opel Insignia este cea legată de propulsie, care ar urma să fie în ton cu noile trenduri, adică hibrid plug-in pe benzină.
La fel ca mulți alți producători de automobile, Opel a anunțat deja că va deveni un brand 100% electric până finele acestui deceniu. Până atunci, producătorul german, care acum face parte din Grupul Stellantis, își va continua reînnoirea gamei.
Un prim pas important pe calea electrificării va fi făcut odată cu sosirea, până în 2024, a celei de-a treia generații Insignia.
Dacă actuala limuzină de clasă medie de la Opel se bazează încă pe o arhitectură veche, moștenită din epoca General Motors, următorul model ar trebui să fie echipat cu platforma EMP2 de la PSA (Stellantis). Este vorba de o arhitectură pe care o regăsim deja la modelele echivalente de la celelalte mărci ale grupului, precum Peugeot 508 și DS 9.
Viitorul Insignia va prelua motoarele pe benzină de la „verii” săi francezi, inclusiv unitatea hibrid plug-in care combină un agregat PureTech în 4 cilindri de 1,6 litri cu un motor electric, pentru o putere combinată de 225 CP.
Rămâne de văzut dacă vor fi și versiuni mai puternice, de 250 CP sau 360 CP, ca în cazul lui DS 9. În orice caz, publicația germană AutoBild vorbește și despre o versiune 100% electrică, pe noua platformă STLA Large a Grupului Stellantis.
Pare totuși greu de imaginat două arhitecturi tehnice diferite, utilizate la același model.