IG Metall, unul dintre cele mai importante sindicate industriale din Germania, denunță salariile mult prea mici oferite angajaților de la recent inaugurata Gigafactory Tesla din Berlin.
Un nou an și noi probleme pentru fabrica Tesla din Germania. Pe măsură ce construcția se apropie de finalizare, după îndelungi întârzieri din diverse motive, se pune acum problema salariaților.
În fabrică sunt așteptați aproximativ 12.000 de angajați, pentru o producție estimată la 500.000 de mașini pe an, care va începe cu Model 3 și Model Y.
Însă compania lui Elon Musk nu este obișnuită cu piața europeană a muncii și, în special, cu sindicatele. Acestea din urmă chiar au un cuvânt de spus în Germania, spre deosebire de cele din Statele Unite, unde sunt descurajate clar de stilul de abordare al companiei din California.
În Germania, structuri precum IG Metall sunt deja bine stabilite în numeroasele fabrici din țară și, prin urmare, au o putere de negociere mult mai mare. Așa se face că, la fabrica Tesla de la Berlin, deși producția nu a început încă, lucrurile s-au blocat deja între sindicat și Tesla.
Reprezentantul IG Metall în zona fabricii, Birgit Dietze, a anunțat că sindicatul a deschis o sucursală chiar lângă Gigafactory.
Au fost deja recrutați 1.800 de angajați, dar condițiile de salarizare sunt departe de a fi satisfăcătoare, potrivit sindicatului. Salariul fix este cu 20% mai mic decât la concurență. În plus, opțiunile pe acțiuni și bonusurile înlocuiesc uneori primele tradiționale de sfârșit de an. Ceea ce irită sindicatele.
Birgit Dietze a clarificat că, în principiu, IG Metall nu se opune opțiunilor pe acțiuni și altor bonusuri flexibile. Principala problemă este că, pe lângă sumele mai mici, salariul lunar devine atât de flexibil, încât este dificil pentru angajați să știe cu cât vor fi plătiți în fiecare lună.
Dietze vrea totuși să fie conciliantă: „Nu suntem dinozauri ai erei industriale, dar rămânem deschiși către acest viitor într-un mod progresiv. Vrem pur și simplu să participăm la aceste chestiuni care construiesc politica industrială”.
Dacă IG Metall își continuă eforturile, viitorii 12.000 de angajați ai Gigafactory Tesla din Berlin s-ar putea, prin urmare, să se sindicalizeze și să ceară un upgrade la salariu, pentru a primi echivalentul celui plătit de producătorii tradiționali. Ceea ce, cu siguranță, nu i-ar pica bine lui Elon Musk, cunoscut ca un opozant al oricărei forme de sindicalism.