Începând din acest an, dealerii Dacia vor adopta noua identitate vizuală a mărcii, începând cu noul logo, lansat anul trecut, în cadrul prezentării programului Renaulution.
Procesul de trecere la noua indentitate vizuală se face progesiv și destul de lent. Noul Jogger, de pildă, care va fi lansat pe piață în martie, va fi comercializat cu vechiul logo. De altfel, la nivel de modele, trecerea la noua emblemă, care combină literele D și C într-un efect de oglindire simetrică, se va realiza abia în 2023.
Revenind la reprezentanțele Dacia, acestea își vor schimba înfățișarea, ca parte din a doua etapă a procesului de împrospătare a identității de brand. Prima etapă a vizat comunicarea – grafica publicitară, paginile web și materialele tipărite.
Prima reprezentanță Dacia care a adoptat noul look, fiind folosită ca model de prezentare pentru presă, nu este una din România, cum poate ar fi fost firesc să se întâmple, ci un concesionar aflat în orășelul Melun, din regiunea pariziană.
Procesul de trecere la noua identitate pentru fațadele de showroomuri va demara la primăvară. Aspectul general va fi dominat de noua culoare reprezentativă a mărcii, kaki, care înlocuiește albastrul de până acum, cu scopul de a întruchipa robustețea, simplitatea și ”outdoor appeal”-ul mărcii.
Pe fațadă apare numele Dacia scris cu noile litere, angulare. Semnalistica exterioară este completată de un nou totem, cu logo-ul pe fond kaki și coloana de susținere într-o nuanță caldă, de lemn.
Curios este faptul că deocamdată nu se face nicio referire la interior. Se pare că pentru moment nu este prevăzută nicio schimbare, noile standarde în această privință nefiind încă definite.