O nouă generație Audi A6 se pregătește de lansare, iar constructorul german anticipează momentul prin dezvăluirea unor concepte ce par a fi foarte apropiate de versiunea finală, de producție.
Varianta de serie ar urma să apară în 2024, iar prezentarea unui concept denumit e-tron indică foarte clar un viitor model 100% electric. De asemenea, această prefigurare în versiune Avant ne dă de înțeles că break-ul rămâne o arhitectură foarte importantă pentru Audi.
Totuși, conceptul nu este o noutate absolută! El vine la un an după prezentarea versiunii inițiale (limuzină) A6 e-tron Concept.
Audi spune despre viitoarea generație A6 că va inaugura o nouă eră în istoria mărcii. O afirmație interesantă, având în vedere decizia de a nu sacrifica break-urile, așa cum face de pildă Mercedes, în contextul ascensiunii versiunilor SUV și crossover.
A6 e-tron va fi al doilea Audi 100% electric oferit in paralel cu versiunea termică, al cărei final nu este încă planificat. Audi susține că există încă o piață importantă pentru automobilele cu motoare termice, iar ofensiva electromobilității nu are aceeași viteză pe toate continentele.
Noul A6 e-tron va folosi o platformă dedicată modelelor electrice, PPE. Este dezvoltată împreună cu Porsche și va fi inaugurată peste doar câteva luni, la SUV-urile Q6 e-tron și noul Macan electric. Apoi o vom regăsi și pe A6 e-tron, inclusiv la versiunea Avant.
Avantajul PPE, ca de altfel al tuturor platformelor dedicate modelelor electrice, este ampatamentul mărit, care îmbunătățește foarte mult habitabilitatea. Conceptul măsoară 4,96 metri lungime, 1,96 metri lățime și 1,44 metri înălțime.
Tehnologia este la 800 V, cu puteri de încărcare de până la 270 kW (10 minute de reîncărcare pentru 300 km de autonomie), acolo unde infrastructura o va permite. Acumulatorul este de 100 kWh, iar cele două motoare electrice însumează 475 CP și 800 Nm. Autonomia este de până la 700 km. Versiunile de bază vor avea un singur motor, cuplat la puntea spate.
Designul exterior este apropiat de cel al sedanului A6 e-tron Concept, începând cu grila frontală Singleframe închisă și grupurile optice cu un desen foarte fin. Partea din spate are un design împrospătat, cu o linie luminoasă pe toată lățimea, însă fără a renunța la stilul tradițional Audi Avant, cu ”umeri” laterali și ultimul montant înclinat.
Tot la spate se remarcă ornamentul argintiu al spoilerului, legat de linia cromată care evidențiază profilul mașinii. Cel mai frapant detaliu de la posterior este difuzorul supradimensionat, care sugerează o evacuare dublă și… absentă, datorită propulsiei electrice!
Audi nu a prezentat detalii și imagini de la bord. Prin urmare, deocamdată nu știm mai multe despre interior sau volumul portbagajului.