Din perspectiva electrificării, Volkswagen intenționează să își optimizeze gama. Potrivit lui Arno Antlitz, directorul financiar al grupului german, acesta are în plan deja reducerea cu60% a numărului de modele termice în Europa, până în 2030.
Încă afectat de scandalul Dieselgate, Volkswagen mizează pe electrificarea gamei, pentru a-și recupera pierderile.
Deși în prezent există în gama Volkswagen mai multe modele termice de referință, constructorul german intenționează să reducă drastic numărul acestora de pe piața din Europa, în următorii ani.
Într-un interviu acrodat recent publicației Financial Times, Arno Antlitz a declarat că Volkswagen AG se va concentra „pe calitate și marje, mai mult decât pe volum și cote de piață”.
Evidențiind politica de reducere a costurilor, lansată în urmă cu câțiva ani, Antlitz explică această schimbare de strategie: „Avem o bază de costuri fixe mai reduse, deci suntem mai puțin dependenți de volum și de creștere”.
Lansat puternic în procesul de electrificare, Volkswagen intenționează să facă curățenie prin gama de modele cu propulsie termică, atât diesel, cât și pe benzină. Deocamdată nu se știe care vor fi modelele termice ce vor fi treptat retrase.
Obiectivul este însă clar: vor fi favorizate modelele mai scumpe și cele a căror marjă este cea mai consistentă. Și asta în detrimentul vehiculelor termice, ale căror tehnologii devin tot mai costisitoare, în încercarea de a corespunde standardelor europene antipoluare, care devin din ce în ce mai drastice.