După luni întregi de speculații, a apărut și prima confirmare oficială privind intrarea Audi și Porsche în Formula 1. Vestea a venit chiar de la Herbert Diess, CEO al Grupului Volkswagen, în cadrul unui interviu difuzat ieri, pe canalul YouTube al concernului german.
Diess a dezvăluit că pregătirile Porsche pentru implicarea în F1 au fost „puțin mai concrete”, în comparație cu demersurile celor de la Audi.
Decizia ca ambele mărci să intre în Formula 1 a fost luată datorită popularității în creștere a acestui campionat, precum și a oportunităților care decurg din noile reglementări, ce vor intra în vigoare în 2026. O conjunctură descrisă de CEO-ul Volkswagen drept o „fereastră tehnologică”, care este singura modalitate prin care numele noi vor putea intra în F1.
Totuși, Porsche nu este tocmai un nume nou, pentru că a mai avut prezențe în F1, în calitate de furnizor de motoare pentru diferite echipe, în timp ce Audi, într-adevăr, nu a mai avut nicio implicare în „Marele Circ”. Deși Herbert Diess nu a intrat în detalii, se știu deja o parte din planurile Grupului Volkswagen pentru intrarea din 2026.
Porsche și-a propus să stabilească un parteneriat pe termen lung cu Red Bull, constructorul din Zuffenhausen sperând să ducă mai departe cu brio moștenirea bogată pe care o are în sporturile cu motor. Iar în cazul în care F1 se va îndrepta spre soluția combustibililor sintetici, pentru Porsche totul se va potrivi de minune, pentru că a investit deja foarte mult în această soluție alternativă pentru motorsport.
În schimb Audi se pare că va urma un alt traseu, oferind aproximativ 500 de milioane de euro pentru a cumpăra McLaren. Negocierile sunt în derulare, iar o posibilă achiziție va ușura intrarea mărcii germane în F1.
Unele surse apropiate de F1 vorbesc și despre alte posibile colaborări între Audi, ca motorist, și una dintre echipele prezente deja în campionat, precum Aston Martin sau Alfa Romeo.
Oricum, potrivit lui Herbert Diess, venirea Grupului Volkswagen în Marele Circ se va realiza cu certitudine după 2026. Vor încerca să profite astfel cât mai mult de noile reglementări tehnice care vor intra în vigoare la momentul respectiv și care le vor permite un plus de competitivitate încă din start.