O poveste de succes: Land Rover, de la utilaj agricol la SUV de fițe
14.06.2022
        
Distribuie acest articol!   

Noua generație a legendarului model Defender de la Land Rover este un model la modă, pe care în găsim parcat mai degrabă în zonele rezidențiale, ferite de noroi. Departe, chiar foarte departe de vocația sa inițială!

Aflați într-o situație dificilă, după cel de-al Doilea Război Mondial, fermierii britanici s-au descurcat inițial cu Jeep-urile cumpărate de la americani. Însă la vremea aceea piesele de schimb erau greu de găsit. Situație care i-a dat de gândit lui Maurice Wilks, cel care era atunci directorul departamentului de design Rover.

Acesta a creat în 1947 un vehicul cu caracteristici foarte asemănătoare cu cele ale Jeep-ului, dar „Made in England”. Demersul său nu avea probleme cu piesele de schimb. Și, desigur, noul automobil urma să înlocuiască Jeep-urile în fermele din toată țara.

Specificațiile sale arătau că trebuia să fie atât tractor cât și furgon, să aibă prize de putere pentru toate tipurile de utilaje agricole și să fie la fel de rapid pe șosea ca un automobil. A fost lansat în 1948. Numele său: Rover pentru teren. În engleză, Land Rover.

Iar un autovehicul cu astfel de capacități a fost rapid „recrutat” de armata britanică. La fel de rapid avea să fie adoptat de exploratori, aventurieri și oameni de știință de toate genurile și din toate colțurile lumii. Apoi marile organizații l-au făcut „combatant al binelui”: ONU, Crucea Roșie, UNICEF, Medici fără Frontiere.

De-a lungul timpului a evoluat foarte încet. Seria 2 a apărut în 1958, Seria 3 în 1971, iar în 1990, a patra generație, care fusese lansată în 1983, a adoptat numele Defender.

Din 2007 a beneficiat de îmbunătățiri minore succesive, până în 2016, anul în care a fost retras. Fanii de pretutindeni au creat un adevărat cult pentru acest automobil rustic și carismatic, iar o nouă generație era așteptată cu nerăbdare…

Land Rover Defender II a fost lansat în 2020. Sub aspectul unui ”dur” gata de orice se ascunde un automobil modern și extrem de tehnologizat. Chiar prea rafinat, în opinia unor puriști.

Pe de altă parte, actuala generație îi atrage enorm pe cei fascinați de imaginea vechiului Defender. Mai precis, pe cei care nu au neapărat vreo legătură cu capacitățile sale reale, dar care au portofelele pline și își doresc un SUV cu pedigri.

Aceștia sunt cei înnebuniți după noul Defender, care încă mai are atitudine de dur, dar care oferă tot confortul modern și… propulsie hibridă plug-in. În ciuda prețurilor foarte premium și a dezamăgirii vechilor fani, noul Defender este, dincolo de toate, un mare succes comercial.

Distribuie acest articol!