Un francez conduce zilnic un De Dion-Bouton din 1903 și nu depășește 30 km/h!
17.05.2024
        
Distribuie acest articol!   

După ce a petrecut mii de ore renovând un automobil De Dion-Bouton, Dominique, un francez care locuiește undeva în suburbiile orașului Lyon, se poate bucură,  în sfârșit, de superba sa mașină istorică.

Vorbim despre un fan al automobilelor clasice, proprietar al unui De Dion-Bouton din 1903, pe care, după ce l-a restaurat, îl folosește acum zilnic. Conduce mașina cu mare plăcere, chiar dacă se deplasează cu cel mult 30 km/h.

Eroul nostru și-a cumpărat primul automobil de epocă acum 43 de ani, iar de atunci a început povestea sa dragoste pentru aceste mașini. A fost un Citroën Traction din 1951, iar ulterior a investit în alte trei: un Peugeot 172 M din 1927, un Fiat Simca din 1936 și un De Dion-Bouton din 1903.

Acesta din urmă este cel care are o valoare deosebită pentru el. Firesc, având în vedere că l-a salvat de la abandon: „Nu era o mașină într-o stare perfectă de funcționare. În 2010, când am cumpărat-o, fusese transformată într-un fierăstrău circular. Nu mai avea nici caroserie. Am adunat ce a mai rămas, adică șasiul si câteva elemente de bază. Întotdeauna am folosit materiale de epocă”.

Procesul de restaurare a fost foarte complex. „Nu a fost prima mașină de epocă la care am lucrat, dar de data aceasta munca nu a fost deloc ușoară. Am refăcut totul de trei ori, pentru că nu funcționa”, mărturisește Dominique.

La 68 de ani, acest francez din Cailloux-sur-Fontaines poate fi mândru de rodul restaurării sale, care a necesitat câteva mii de ore de muncă. Sau altfel spus, zece ani, lucrând numai în timpul liber. Ajutat de prieteni, colecționari și pasionați de bricolaj, a reușit să refacă totul – caroseria, capota, radiatoarele, aripile și chiar și o roată din lemn!

Iar acum, acest fost manager care actualmente este pensionar se poate bucura  în sfârșit la volanul mașinii. Un sentiment deosebit, mai ales dacă ne gânditm că, la începutul secolului XX, atunci când a fost fabricat acest automobil, De Dion-Bouton era cel mai mare constructor de automobile din lume.

Motorul de 1.000 cmc a putut fi amplasat din nou la locul său în mașină, ca în varianta originală. Deplasarea se face în ritm… de epocă: „Nu depășesc 30 km/h! Și este destul de greu de condus. Trebuie să jonglezi cu patru manete, mai ales pentru a accelera, și o pedală de frână, pe stânga”, povestește Dominique. Însă cel mai ciudat lucru este că trebuie adăugat ulei la motor în mod regulat, în timpul condusului. Un detaliu care pentru proprietar a devenit o obișnuință…

Sursa foto: ouest-france.fr


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!